Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stor sølv welsumer  (Læst 3032 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ah09

• Passiv bruger
Stor sølv welsumer
« Dato: 24 November , 2012, 20:43 »
Jeg leter, å leter etter stor sølvfarget welsumer, men uten å lykkes, er det noen som kan hjelpe meg? Alt er til hjelp, jeg er takknemlig for all info, om du har selv, vet om noen, eller vet hvilket land de kan ha den i?

Kjempe takknemlig om noen kan hjelpe meg :)

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Stor sølv welsumer
« Svar #1 Dato: 24 November , 2012, 21:34 »
Har du prøvet at kontakte den danske Welsumerklub?
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline ah09

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 November , 2012, 21:40 »
 Ja, men har ikke fått svar fra de enda, sendt nå ikveld. Jeg har også sendt til , England, og sverige, men uten å lykkes :/

Men fortsetter å lete, den er ikke en standarisert rase i Norge, det er kdet un oransje og rustrød som er her, så har ikke funnet denne fargen her hjemme enda.

Men tusen takk for tipset, setter virkelig pris på det :)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 24 November , 2012, 22:27 »
Det hjælper dig ikke, men har lige set dem i dværgudgaven på vores lokal udstilling og de er bare flotte.... lykke til med at finde dem :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ah09

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 November , 2012, 22:30 »
Åå, ja jeg syns også de er nydelige :D

Gir ikke opp helt enda, men ser svart ut, merkelig at ingen har de noen sted, men jeg klarer visst ikke finne de alene, jeg har sendt sååå mange mailer, å vært på hver eneste welsumer side, i Norge, Sverige, Danmark, Nederland,  og England, men ikke fått noe svar på hvor de kan være enda, men håper enda :)

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #5 Dato: 24 November , 2012, 23:43 »
Jeg får den ide at de måske endnu ikke findes i den sølvfarvede varietet i stor endnu. Lyder som du har forsøgt næsten alt.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline ah09

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 November , 2012, 23:46 »
av alle utrolige ting har jeg nå fått EN mail, fra en som vet noe om den, så nå ser det ut som om det kan ordne seg, utrolig :D

Men tusen takk til dere likevel, alle tips setter jeg stor pris på, å om noen har, eller vet om noen som har:

Så er jeg fremdeles interessert, jeg trenger jo ny blodslinje til mine etterhvert, om jeg får tak i nå, så vil uansett trenge en plass til, så igjen, gi gjerne beskjed om du vet noe, hva som helst :)

Offline ah09

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 November , 2012, 13:41 »
Fremdeles ingen som har denne rasen, takknemlig for al informasjon, om noen kan hjelpe meg å finne de :)