Nu skriver du jo at vi bare skal spørge så det gør jeg da lige. hvilken prydand er nemmest at holde og samtidig er flot?
vi har en pæn stor sø på mit arbejde og jeg kunne sådan tænke mig at der skulle være nogle ænder der og helst nogen der er flotte da de skal fange de udviklingshæmmede beboere der bor på institutionen.
[/quote]
På min hjemmeside findes der forslellige billeder af prydænder. På nettet finder der også meget stof om de enkelte prydande arter. Hvis man kan finde det latinske navn på den art man søger oplysning om, vil en masse udenlandske hjemmesider dukke op. Efterfølgende har man mulighed for at oversætte i Google oversættelsesprogram.
Mandarin and er nok den smukkeste af dem alle, men de kan godt være lidt stidbare hvis pladsen er begrænset. I jeres tilfælde lyder det til at der er god plads.
Hvis i vil have flere par Mandarin ænder er det en fordel at sætte dem ind samtidig, da det kan være meget svært at sætte et nyt par ind til nogle der har dannet teritorie.
Brudeand er også en meget smuk and, der er meget let at holde sammen med andre ænder da de er meget fredelige.
Herudover findes der et utal af forskellige prydænder, hvor langt de fleste arter er meget fredelige.
Det er ikke nogen god ide at holde vildænder sammen med prydænder da de er alt for hårde ved de små prydænder.
Til alle i andre
MANGE TAK FOR VELKOMSTEN