Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Har mine haner fået kuk i kasketten eller hvad?  (Læst 1508 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Har mine haner fået kuk i kasketten eller hvad?
« Dato: 24 November , 2012, 13:49 »
Hej alle I kloge hønsefolk.

Jeg havde 1 hane og fik sidste år 5 kyllinger. De 3 var haner - og det gik fint lige indtil en dag - den ene af hanekyllingerne fik først nedlagt sin ene bror som måtte aflives og nogen mdr. senere gik det ud over farmand, som måtte samme vej.  :'(
Så var der to brødre tilbage. Og som forventet ville de to også gerne slås... det går jo ikke. Nyt hønsehus blev bygget og hønsegården blev delt i 2 - og en hane og halvdelen af hønsene i hver. Så faldt der godt nok ro over det hele.
Det er så gået rigtig fint nu rigtig længe... men men nu er de to haner pludselig begyndt at interessere sig rigtig meget for hinanden igen.  /d
Førhen kunne de da godt lige "hilse" på hinanden gennem hegnet en gang eller to om dagen, men nu er det mange gange om dagen - og faktisk det første de begge går efter, lige så snart de bliver lukket ud om morgen. Og de går virkelig til den: hakker efter hinanden, "spiser" græs små-hysterisk og ligefrem springer op ad hegnet. Det er da også lykkedes den ene at komme til skade på den måde med sin kam, så han blødte ret kraftigt.
Hvorfor er de pludselig blevet sådan?? De har meget af tiden slet ikke tid til at tage sig af deres damer, men fokusere kun på hinanden. Er det normalt eller har de fået en kortslutning af en eller anden art?? De er begge to lige gode om det.
De har begge to masser af høns at tage sig af, og de har masser af plads - alligevel står de to tit inde ved det fælles hegn og ter sig.

Er der mon nogen der har et bud på hvorfor? ???
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand