Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grønt i gården anno 2013 ; )  (Læst 7492 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
Sv: Grønt i gården anno 2013 ; )
« Svar #15 Dato: 17 November , 2012, 19:17 »
Jeg har en dværg hængepil fra tidligere ejer, den er ca. 1 meter høj og udgør den perfekte "hule" forneden og udnyttes ovenpå af 3 hanekyller, den ligner nærmest en storkerede, bare med kyller i:o) Tilfældigvis stod den så den blev indlemmet i hønsegården, det er rottweilerdamerne, som brugte den som kløpind på ryggen ikke helt tilfredse med. Ej heller børnebørnene som brugte den som hule. Ikke min type træ, ville faktisk have fældet det, men må  erkende at det er det mest attraktive træ i haven for alle de andre. Vi har plantet 5 forskellige slags æbletræer i en lang række da vi i princippet har lavet hønsegård ved at aflukke de sidste 3 meter af baghaven, hønsene er meget glade for nedfaldsæblerne. Ved besøg i Ukraine og Rumænien for nogle år siden, så jeg princippet med at have høns under frugttræer. Hønsene luger under træerne, gøder dem, tager krible-krablekravl, samt spiser nedfaldsfrugten - tro mig i de lande forstår man at udnytte ALT. Så bare kom i gang med ønskelisten til jul: Æblet Aroma kan stærkt anbefales - selv om jeg er genbo til Filippaæbletræet ;o)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Grønt i gården anno 2013 ; )
« Svar #16 Dato: 17 November , 2012, 19:24 »
Aroma er barn af Filippa og Ingrid Marie. Begge fantastiske fynske æbler, så selvfølgelig er det godt. ;)
Mine høns er glade for både det store kvædetræ og Filippaæbletræet. Frugttræer gror fint i hønsegårde, men skal beskyttes de første år. En tung høne på en tynd gren, og så er det slut med det træ!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)