Jeg kan da undre mig over, hvordan du er kommet frem til det antal ?!
De gange jeg herinde har set henvisninger til dyrlæger med forstand på fjerkræ har det altid været til Bjarne i Haarlev. Uanset hvor medlemmet med et problem befandt sig.
Jeg antog dog at han ikke kunne være alene i DK om at vide noget om høns/fjerkræ og lagde derfor en hvis tolerance til.
Jeg er ikke bekendt med at der i Næstved-området findes en dyrlæge med viden om fjerkræ. Der er ganske mange dyrlæger, og når man kontakter dem svarer de alle: 'Det skal vi nok få styr på', men det får vi så som regel ikke, før øksen tages i brug.
Jeg håber da så sandelig ikke, at der er nogen som griner af et så alvorligt emne!
Du var noget skeptisk omkring brugen af Urte-pensil. Du skrev tidligere at du havde prøvet det på et dyr og oplevet 'nul virkning'. Har du nogensinde oplevet ikke at have en virkning af behandling med antibiotika? Det har du måske, eller måske ikke. Men andre har oplevet det. Betyder det at vi skal afskrive antibiotika som virksomt. Det gør det selvfølgelig ikke, men vi må blot erkende at det ikke altid virker i de situationer vi kommer ud for.
Efter de erfaringer jeg efterhånden har gjort med Urte-pensil (10 år +), vil jeg ikke bare holde kæft fordi det i en enkelt situation ikke har virket. (Jeg kan her ikke undlade at tænke tilbage på diskussionen om diatomejord, hvor et medlem påstod at Tør Øko Sug ikke virkede men det gjorde Hemexcide - og senere viste det sig at produkterne var stort set identiske).
Jeg skal skynde mig at sige at jeg har ingen aktier i Urte-pensil og absolut ingen fortjeneste ved at anbefale det. Jeg må købe det samme sted som alle andre og til samme pris. Så det er kun fordi jeg har erfaret at det kan et eller andet at jeg fremhæver det.
Urte-pensil forhandles som kosttilskud til
mennesker og skulle være godt for

? - ja der bliver jeg svar skyldig, for det står end ikke på etiketten. Etikketten giver dosering samt deklaration af indhold. Samt at Urte-pensil er kåret som 25 års salgssucces af de danske helsekostbutikker, Helsam 2010. Jeg mindes ikke at jeg nogensinde har set en reklame for produktet. Hmmm.
Nå, men for at konkludere. Den primære grund til at jeg er så begejstret for produktet, er at det har virket, hvor målrettet medicinering med antibiotika er kommet til kort. No kidding. Som beskrevet indtil flere steder her i Forum, tager jeg 2 gange om året 2-3 smågrise ind fra en industriproduktion. Det er ikke unormalt at disse smågrise (omkring 25 kg) har bylder. De første par år jeg modtog disse grise fik jeg bonden til at give dem en behaldling med antibiotika, efter at de var kommet over til mig. Det satte byldevæksten i bero, men fjernede den sjældent helt.
De sidste 6-7-8 år, har jeg istedet efterset grisene, når de har gået i halmstrøelse hos mig i nogle dage, og er blevet rene at se på, for evt tegn på bylder. Enkelte gange har de været uden tegn på bylder, men i flere tilfælde har de klart haft bylder. I disse tilfælde har de fået en behandling med Urte-pensil (samt naturligvis diverse besværgelser, forbandelser og hvad dertil hører

) i mildeste menneskedosis (så afmålt efter deres vægt) i ca 7 dage. Og .........................
Det er lidt svært at svare i den anden tråd du henviser til. Jeg kan selvfølgelig 'klippe' og 'overføre', men så bliver indlægget pludselig lidt malplaceret.