Hej Christian,
øv - det er altid ærgeligt at miste dyr på den måde...
Der kan være mange årsager til at den er død.
1) ja, det kan godt være hanekampene - men forstået på den måde, at den døde hane kan have fået et sår, som der er gået infektion i. Jeg mistet høns, der var blevet flænget af hanens sporer og døde, formentligt pga. blodforgiftning, fordi jeg opdagede flængen for sent. Så hold øje med evt. skade - det sker jo af den eller anden grund, at en høne eller hane får en flænge, som så skal holdes tør og ren, indtil den er helet.
2) sygdom - har hanen vist tegn på sygdom inden? Nedsat ædelyst, "nedtrykthed", tynd mave?
3) hjerte- eller nyresvigt osv.: Det sker jo både for mennesker og dyr, at "systemet" pludselig kortslutter - uden varsel. Så ind i mellem vil man som hønseholder kunne opleve at finde pludseligt døde dyr. Og det er altid trist og ærgeligt og urovækkende. Men så længe der kun er tale om et enkelt dyr og uden forudgående symptomer, er der ikke andet for at forklare det med "pludselig kortslutning" og naturens gang i øvrigt

Ang. om det er tid til slagtning? Jeg kender ikke Plymouth Rock så godt, men de skulle være ret så hurtigt voksende? Så mon ikke det er ved at være tid nu?

Mine sussex går i 5-6 mdr før jeg slagter.
Glæd dig - hanekylling af egen avl smager godt
Men de kan opleves mere trevlede/"seje" i kødet end købekyllinger - det er fordi de har nået at udvikle rigtige muskler. Steg dem ved lidt lavere varme og i lidt længere tid end købekyllinger - eller ja, lad dem simre til en Coq au vin