Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Svært at få informationer på til salgs anonncer  (Læst 15401 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
Svært at få informationer på til salgs anonncer
« Dato: 05 November , 2012, 11:21 »
Jeg synes at jeg har været meget uheldig de sidste par gange, når jeg har rettet henv.på til salgs annoncer på høns. Sælgere har ikke rigtigt været så informative omkring deres høns og har jeg stillet spørgsmål og f.eks. spurgt om jeg kunne få tilsendt billeder af dyrene er jeg endda blevet kaldt krævende og besværligt  :) . Da jeg søger høns som jeg kan avle mere seriøst på og gerne vil se billeder inden jeg starter bilen op og kører langt synes jeg det er rart at kunne få svar på et par mere alm. spørgsmål  :) men måske er jeg bare for krævende ? pgl.annoncer som jeg har rettet henv.på er vist private hønseholdere. Men da jeg gerne vil avle lidt mere seriøst og vil avle på specific farve, så er mine få spørgsmål lidt nødvendige for mig inden jeg kører DK tyndt. Det eneste jeg så har fået af vide er : "hvis du vil købe må du rykke" dvs. komme og kigge  :) ...er det urimeligt at stille spørgsmål eller bede om billeder før man kommer og ser på hønsene?? skal lige påpege at den farve jeg søger er ikke nem at få fat på og ingen opdrættere af dem her i DK så vidt vides. Når jeg selv har ting til salg eller dyr, synes jeg det er naturligt at interesserede købere stiller spørgsmål og spørger om billeder (jeg plejer dog at vedlægge vellignende fotos)..... har jeg bare været ekstrem uheldig eller er vi købere urimelige fordi man stiller få spørgsmål eller ønsker billeder?? God mandag til jer alle ;) Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Svært at få informationer på til salgs anonncer
« Svar #1 Dato: 05 November , 2012, 11:30 »
hvis de ikk v il informere i en pæn tone, har de nok ikk varen du søger, så søg dyr igennem klubber og personlige kontakter, det tror jeg er vejen frem når du vil noget seriøst. det tager jo tid men det gør avl jo

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 November , 2012, 11:44 »
Tak Kristian  ;) . problemet er bare at der ingen er der opdrætter den farve, så eneste chance er at "lede" hos private :) men ja har også besluttet at så er der ikke noget at gøre ved det. For synes jeg er blevet meget overrasket over tonen fra sælgerne  :-\ så må det ende med at jeg skal til udlandet og hente dyr måske. Men bliver lidt nervøs for om det er mig der er for krævende  ??? ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 05 November , 2012, 12:10 »
når du er krævende, og søger noget så specielt, er der jo muligheden for udlandet, eller lade rygtet sive til div folk, om at give lyd hvis de ser noget der kunne være interesant for dig, og så rage til dig og slagte med hård hånd, alt det du ikk kan bruge og ikk har mulighed for at se inden købet, det er jo ikk for sjov vi har sjove høns eller er det.

Offline bjarne m

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 November , 2012, 12:58 »
Hej stinneg
Hvad for en race og hvilken farve ønsker du?det kunne jo være der er nogle herinde,som kunne hjælpe dig,evt med kontakter ell.lign
vh bjarne m

Zoro

• Gæst
« Svar #5 Dato: 05 November , 2012, 13:19 »
Hej Stine.

Hviken en farve er det du søger ???

NB: Jeg venter spændt på dit svar.

Hilsen fra J.C.
« Senest Redigeret: 05 November , 2012, 13:39 Fra Jørn Clevin »

Offline Spoton

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 November , 2012, 14:47 »
Jeg synes IKKE du er urimelig!!!!!!!! /o
2.3 Legbarfarvede Orpington, 1.7 Guld/sortsømmet Sebright, 1.3 sølv/sortsømmet Sebright  1.4 Maran, 0.7 Dværg wayandotter, 0.2 Araucana, 0.1 Gammel Dansk Hønsehund, 0,1 Jack Russel,  1.1 huskat, 2.0 Varmblod, 0.1 Welsh sec. D

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 November , 2012, 14:59 »
Tak for jeres svar, er meget taknemmelig for det i skriver!! Ja det med udlandet bliver måske den eneste vej at gå, men både af økonomiske årsager og da jeg er ramt af PTSD  :) havde jeg håbet at jeg kunne finde noget i DK. Det at skal køre langt som f.eks. Tyskland gør mig meget udtrættet, men måske bliver det den eneste mulighed ;). Det er silkehøns jeg er faldet for i dværg og har spredt budskabet ud til mange indenfor silker som er seriøse opdrættere, men de siger også til mig at der nærmest intet eller intet findes i den farve i dværg i DK. Og ja har tænkt tanken at man så måske skulle se om man kunne finde nogle gode i stor i sølvvildfarvet (som så heller ikke hænger på træerne) og så prøve at arbejde min ned i str.... men må så påpege at jeg er rimelig ny indenfor silker  :D :D så ved også godt at det måske ikke er den smarteste farve at starte med. Årsagen er at jeg selv har været heldig at få avlet et par stykker som så er for lyse. Men mangler derfor noget mere "materiale" og muligvis vil i så sige, at jeg så selv er uden om problemerne når jeg er ny og vælger en lidt svær farve  ;D ...men forsøger at støtte mig op af nogle garvede og suger alt jeg kan til mig. men sølvvildfarvet i Dværg nok ikke nemt  ??? tak for jeres kommentarer, hjælp og opbakning!!! Stine

www.silkies.dk

Offline Kim Egmose

• Bruger
  • Stald Egmose
    • stald-egmose.dk
« Svar #8 Dato: 05 November , 2012, 16:04 »
Hej Stine ::)
Jeg ville sætte en annonce i "købes" med et vellign. foto af det jeg ønsker. så sikrer du dig at det kun er dem som har varen, der henvender sig.
jeg støtter helt op om at der burde være billeder på salgsannoncer af dyr.
2,5,30 Jersey Kæmper sorte
1,3 Danske Landhøns sorte
1,1 Skånegæs
6,8 Dværgvædder madagascar
1,4 Dværggeder vildtfarvede

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 05 November , 2012, 16:19 »
Jeg har oprettet ønskes/købes annoncer med de sølvvildfarvede men har ikke haft billede på tak for tippet. de skal se ca. sådan her ud

www.silkies.dk

Zoro

• Gæst
« Svar #10 Dato: 05 November , 2012, 16:23 »
Hvordan ser dine egne ud Stine ??

J.C.

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 05 November , 2012, 16:41 »
Den der er billede af i mit forrige indlæg er en af mine den er bedre i farven men så har jeg 2 som er for lyse. Den ene af de lyse er min egen avl. Har også en super smuk hane af egen avl, han er fantastisk god i farven, men men har kamfejl så han kan ikke bruges desværre. Men de 2 der er for lyse sætter jeg lige bill.ind af her ...hvor er den fin den du har sat billede ind af Jørn!! Er det din??  denne her er min egen avl, meget smuk men alt for lys for standarden  :(   denne her er en jeg har købt privat

www.silkies.dk

Zoro

• Gæst
« Svar #12 Dato: 05 November , 2012, 16:54 »
Den der er billede af i mit forrige indlæg er en af mine den er bedre i farven men så har jeg 2 som er for lyse. Den ene af de lyse er min egen avl. Har også en super smuk hane af egen avl, han er fantastisk god i farven, men men har kamfejl så han kan ikke bruges desværre. Men de 2 der er for lyse sætter jeg lige bill.ind af her ...hvor er den fin den du har sat billede ind af Jørn!! Er det din??  denne her er min egen avl, meget smuk men alt for lys for standarden  :( (Image removed from quote.)  denne her er en jeg har købt privat (Image removed from quote.)

Hej Stine.

" Nej " det er ikke min, det er et tysk dyr.

Spørgsmål : Har nu normale Guld-Vildtfarvede Silker i god kvalitet ??

NB: Jeg spørger fordi at du så selv, evt. kunne fremavle korrekte Sølv-Vildtfarvede Silker, med det matriale som du allerede er i besiddelse af ??

J.C.

« Senest Redigeret: 05 November , 2012, 17:03 Fra Jørn Clevin »

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #13 Dato: 05 November , 2012, 17:11 »
Nej Jørn her er jeg absolut uenig i det du siger! Det bedste vil helt klart være at krydse med sorte dværge i god kvalitet og derefter krydse afkommet tilbage på sølv vildtfarvet. I anden generation vil du få sølv vildtfarvet.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #14 Dato: 05 November , 2012, 17:11 »
Og nej du er bestemt ikke krævende!
Nu tilbage som Johanne Schiødt