Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillingerne og resultater for 2012-13  (Læst 50343 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #60 Dato: 25 November , 2012, 22:29 »
Dejlig tråd ....... /o

Og ISÆR dejligt at høre fra alle jer som udstiller for første gang og få gode oplevelser og resultater, jeg HÅBER virkelig at det kan vise vejen for andre, så der bliver flere udstillere i fremtiden. For at udstille er nu ikke så farligt endda.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #61 Dato: 26 November , 2012, 00:23 »
Tillykke med de mange flotte resultater. Både til begyndere og de mere etablerede.

På et eller andet tidspunkt får jeg, måske, også tid til at udstille. Men, det er jo et spørgsmål om at prioritere.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #62 Dato: 26 November , 2012, 05:24 »
Dejlig tråd ....... /o

Og ISÆR dejligt at høre fra alle jer som udstiller for første gang og få gode oplevelser og resultater, jeg HÅBER virkelig at det kan vise vejen for andre, så der bliver flere udstillere i fremtiden. For at udstille er nu ikke så farligt endda.

Jeg hørte en sige igår, at hun syntes det var så dejligt at der er et generationsskifte igang, så det ikke kun er 'gamle mænd' der udstiller.
Mvh Marianne

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #63 Dato: 26 November , 2012, 22:14 »
Måske man bare skal droppe ideer og tanker om at udstille.  *f *f
Mvh
Erik Andersen

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 26 November , 2012, 23:32 »
Måske man bare skal droppe ideer og tanker om at udstille.  *f *f

I forhold til de gamle mænd, der hentydes til, så er du en ren vårhare Erik...
!a
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #65 Dato: 26 November , 2012, 23:45 »
Tak Kevin.

Jeg føler mig straks meget yngre igen.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 12 December , 2012, 10:08 »
Ingen der har været på udstilling i de sidste uger?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline jan joan sejer lauridsen

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 12 December , 2012, 11:16 »
har hvære på europaudstilling i leipzig
de gik godt
jan lauridsen  opdræv ad  gul og sort gul conbi  farve  wyandotter

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #68 Dato: 12 December , 2012, 12:35 »
Ja, for pokker da Leipzig udstillerne, kom frit frem og blær jer med jeres gode resultater.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

• Gæst
« Svar #69 Dato: 12 December , 2012, 13:06 »
Jeg er en af dem, der var med på bustur til Leipzig - med 2,2 guldvildfarvede dværgsilkehøns.

De var samtidig sat til salg dernede, så jeg beholdt den bedste høne og den bedste hane hjemme.

De udstillede fik hhv 90, 92, 92 og 92 point - og den ene høne med 92 fik en lille ærespræmie på 5 euro.

Lille flok, men stor oplevelse  /o

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #70 Dato: 12 December , 2012, 19:15 »

Jeg har også haft dyr i Liepzig.

2 haner og 3 høner i Sort silkehøns med skæg, hanerne fik  94-93 og hønerne 92-93 og 94

to små penge præmier til mig på 5 EU stykket.

Tommy

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #71 Dato: 12 December , 2012, 20:09 »
Jeg havde 4 dv. sussex med til Leipzig 1,3. De fik 92,92,93,93 og det blev til 2 præmier á 5 euro. Og selvfølgelig en errindringsmedalje.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #72 Dato: 13 December , 2012, 05:44 »
Tillykke til Jer! Sejt med de flotte resultater!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #73 Dato: 14 Januar , 2013, 15:57 »
Skal vi ikke lige høre nogle resultater fra LU der må da være nogen her indefra der har fået 1 point eller 2 måske en æres præmie.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #74 Dato: 14 Januar , 2013, 17:54 »
Her er mine resultater selvom de ikke er så overvældende for mit vedkommende. Dog er der ikke noget at gøre ved det, men bare at prøve om man kan forbedre det til næste år.

Jeg havde Antwerpener Skæghøns med i flere farver og Gule som nyopdræt. De Gule vidste jeg godt ikke ville få toppoint, men håbede at de lige ville gå igennem og blive anerkendt. Det bliver de dog ikke med disse følgende point. Haner 87-87-86-89-89 og høner 86-85-86-90-90 p.
De var generelt slået for at være for store og have forkert halestilling samt nogle haner havde sort i halen og et par høner havde farveproblemer også. Derudover slog de også på fjerstrukturen i halen af forskellige grunde imellem haner og høner.
Så havde jeg Perlegrå med også. hanen fik 91 og hønerne fik 90 og  92 p. De var slået for halestilling og fjerstrukturen, som jeg synes er god af en perlegrå. hønerne blev også slået for at have lidt for lang ryg.
Så havde jeg også en Rød blå-porcelænsfarvet høne med og hun fik 93 p. Hun skulle have lidt mere brystfylde samt bedre halestilling og en meget bedre kam.

Så havde jeg nogle Junglehøns med i min mors navn, da jeg ikke selv kunne nå at få ringe hjem til dem. Så solgte dem til hende og købte dem tilbage igen her efter udstillingen. De var udstilt som nyopdræt i volieresamling og fik 94 p. Af kritik var at hønen skulle have bedre udviklet saddel og styrefjer hvilket jeg er helt enig i. Så er meget tilfreds og håber det var nok til en godkendelse.

Duerne havde jeg også lidt med af mine Mookee. De sorte fik 91 og 92 samt de brune fik 94-94 og 95 p. Tror godt jeg kunne have fået et point mere ved dem hvis de havde været lidt bedre burtrænet. Generelt slået for at være for lange og at de brune skulle have en fastere fjerdragt. To skulle også have en smallere øjenrand.

Så er tilfreds selvom det kunne være gået bedre og jeg havde forventet lidt mere på nogle af dem. Så nu er der noget at arbejde med og forhåbenlig få fremgang.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen