Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillingerne og resultater for 2012-13  (Læst 50345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillingerne og resultater for 2012-13
« Svar #45 Dato: 20 November , 2012, 18:11 »
Tillykke tillykke.

Hvor er det dog en dejlig tråd den her. Jeg håber at den kan give andre "blod på tanden" til at prøve at udstille også.
« Senest Redigeret: 20 November , 2012, 21:48 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 20 November , 2012, 21:22 »
Det håber jeg også  /o
mvh Jesper

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 24 November , 2012, 17:23 »
Så har jeg også resultater:

store guld sortrandede wyandotter: 92, 93, 94, 95

sebright: 91, 92, 93

Wyandotterne har alle pånær 1 fået 29 i type, hvilket jeg er rigtigt glad for. Den sidste fik 28, da den er lidt klein i det.

Sebrighterne er fra sidst år (jeg har ikke gjort noget for at have kyllinger fra i år), hvor de hver især fik 2 points mere. Så de er ikke rigtigt i samme hopla nu  :) Men skal helt klart i gang med dem igen.
Mvh Marianne

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #48 Dato: 24 November , 2012, 17:39 »
Jeg har også været på udstilling her i weekend - nemlig i Næstved.
Mine 3 høner fik 92, 93 og 93 - det er jo godt, så manglede jeg jo bare en hane for at få en præmie.
De er stadig lidt unge, så de skal nok med til Fuglebjerg i januar efter LU.

Tillykke Martin. Det er fine point, i betragtning af at dine høns godt kunne have været en måned ældre for at tage sig optimalt ud.
Havde du vasket dem? altså udover løb og kam.

Stort tillykke til alle andre med jeres fine udstillings-resultater. Jeg har lige siddet og læst det meste af tråden igennem, da jeg som nogen måske har bemærket, har været meeeget lidt aktiv på Forum i nogle uger.
Men nu er jeg tilbage for fuld kraft igen :)
« Senest Redigeret: 24 November , 2012, 17:41 Fra Rudy. Schæferholm »

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 24 November , 2012, 19:42 »
Hej Rudy.
Jeg har ikke vasket dem, men vil det være bedre? De var simpelthen bare for blakket, efter at gå ude hele tiden.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #50 Dato: 24 November , 2012, 20:06 »
Martin, netop det blakkede er et problem især hos hvide og gule dyr, hvis de har adgang til at gå meget i solen. En gård under store træer er optimalt. Men også fodret bør tænkes ind.
Jeg er tilhænger/fortaler af at man vasker Orpington uanset om det er lyse eller mørke dyr. Hvis du prøver det engang, ser du pludselig at du står med et dyr der ser betydelig større ud end den du fangede og tog med ind til vaskning. Efter nogen tid falder/klasker fjerene sammen igen, så der drejer sig om netop at nå optimum når dyret står foran dommeren. Med den fart mine dyr tørrede, så nåede de optimum ved vask mandag aften, så var de i top fylde fredag formiddag når de skulle bedømmes (LU).
NB: Ved vask, skal der vaskes i bund, skylles og vaskes igen, det tager lang tid og skal gøres grundigt, skyl til sidst med eddike i vandet, så samler de enkelte dele i fjerene sig meget bedre. Afsæt 15 min. pr. dyr i starten, med lidt træning tager det nok 10 min.
Min erfaring siger at man belønnes med omkring et point for arbejdet.

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 25 November , 2012, 11:18 »
Hej
Jeg har været til 2 udstillinger i Tyskland og vores lokalskue på Søgård kaserne,da jeg har haft i mellem 20 og 30 høns med hvert sted,vil jeg spare jer for alle resultater dog fremhæve at jeg fik 5 ærespræmier og en pokal ved vores lokal skue,og som prikken over i et fik en af mine Thyringer dværg skæg høns,chamois farvet 97 point og pokal og bånd/flag til ejendom i Tyskland,er meget stolt da det som navnet siger jo er der de er "lavet"

Ses til L U

« Senest Redigeret: 25 November , 2012, 11:21 Fra walter »
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 25 November , 2012, 19:24 »
Tillykke Walter - flot resultat... /o

Jeg har lige hentet mine høns på SFK's udstilling - første gangs fremvisning med ny farve af danske landhøns så jeg var lidt spændt... *k

Resultatet blev 89, 90 på mine haner og 90, 90, 92, 92 på hønerne - alle fik påtalt at benene skal være mørkere end de var så jeg har mange planer om min avl fremover som jeg så håber kommer med tiden. *e
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #53 Dato: 25 November , 2012, 19:52 »
Tillykke med resultaterne alle sammen :)

Jo Lene...flere har fået blod på tanden  <P
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #54 Dato: 25 November , 2012, 20:11 »
Jamen, så er det vist min tur nu. Jeg har lige udstillet her den 24. + 25. november i Sydhavsøernes Fjerkræ Klub. Og det blev til at følgende dyr vandt :
1,2 Sumatra - sort (jeg udstillede 1,2 ialt) - 94 - 94 - 92 point = ærespræmie og pokal for bedste høns - let race.
2,1 Brahma - guld sort/båndet (jeg udstillede 4,6 ialt) - 95 - 93 - 95 point = ærespræmie (og de var kun 1 point fra at blive bedste høns - svær race).
1,2 Svanegæs - grå (jeg udstillede 2,3 ialt)- 95 - 93 - 96 point = ærespræmie, pokal for bedste svømmefugle, pokal for bedste 1,0 og pokal for bedste 0,1.

Så det gik jo meget godt  :D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 25 November , 2012, 20:14 »
Både guld-brakler og mookeer har nu været udstillet for første gang. På Langeland.
De klarede sig over al forventning.
Braklerne fik 93 og 94 (haner) og 92 point (høne).
Duerne fik fra 96-92 points og tog pokalen med hjem som de bedste duer i fjerkræforeningen.
Desværre blev den bedste hun-due taget af høgen lige inden udstillingen. Men det er jo risikoen ved at have fritflyvende duer.

Manden er fornøjet. Det var mere, end han havde regnet med!

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #56 Dato: 25 November , 2012, 20:18 »
Det var bare så flot, Tine! Braklerne er godt nok også blevet fine  :) Og de smukke hvide... suk...
Mvh Marianne

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #57 Dato: 25 November , 2012, 20:45 »
Uhh hvor I kan !..Endnu mere tillykke :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Dorte K

• Passiv bruger