Please, hjælp..
Jeg har en høne der startede æglægning for en mdr siden, stoppede så ligesom de andre, tænkte det nok var pga fældning.. men har så de sidste par dage lagt mærke til, at hun løber ind og ud af hønsehuset roder rundt i redekassen og der sidder afføring rundt i fjerne ved kloakken og hun hænger lidt med gumpen.. tog hende op i går og mærkede om der måske sad et æg fast... Det gør der

det sidder ikke lige i åbningen, men et stykke inde.. det virker ret stort.. Så jeg har taget hende ind i fyrrummet her til morgen og givet hende noget olie i næbbet og smurt hende i rumpen.. hendes kloak er udspilet og jeg kunne mærke ægget inde i hende da jeg smurte, det sidder nok 3-4 cm inde..
Har i nogen erfaring med det her?? virker olien hvis det er i æggelederen ægget sidder fast?? hvor længe er det humant at lade hende gå.. hun er frisk endnu, hun spiser og har også stormet rundt i haven med de andre de sidste dage.. Jeg syntes hun virker meget varm i dag og kan se hun prøver at komme ud med det.. skal jeg prøve at knuse ægget og hvordan??
Kan slet ikke bære at hun skal under øksen, hun er min smukkeste høne, men hun skal heller ikke lide??
Håber på hurtig svar..
Tak:-)