Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race er dette?  (Læst 6040 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søren K. Jensen

• Passiv bruger
Hvilken race er dette?
« Dato: 02 November , 2012, 16:23 »
Hej Forum.

Jeg har fået disse Dværghøns fra en bekendt der ikke havde plads til dem mere.
Se billede nedenunder :)
Men han ved ikke hvilken race det er helt præcis og heller hvad farven hedder.
Han kaldte dem Østriske høns.

Men det kan jeg ikke finde noget om når jeg Googler det.
Jeg har også søgt billeder på div. fjerkræ sider for om jeg kunne finde dem der.
Alt sammen uden hjælp.

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe.

Søren
« Senest Redigeret: 04 November , 2012, 12:30 Fra Søren K. Jensen »
Mine dyr.
Store Hvide Wyandotter og Store sussex i Hvid/sort Columbia. Duer af Kobber gimpler og krydsnings spise duer. Gule og Røde Guldfasaner. Hvide, Blå og Sorte Løbeænder,  Hvide og Sortbrogede Moskusænder, flerfarvede landænder og Grå Svanegæs.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hvilken race er dette?
« Svar #1 Dato: 02 November , 2012, 17:05 »
Hej Søren.
Flotte høns.Men racen................................det er et godt spørgsmål.Måske der kommer en ekspert på banen. /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 November , 2012, 18:20 »
Hej søren :).
Jeg synes, at damerne ligner sølvhalsede danske landhøns, men hanen ligner ikke rigtig en landhane <A .
Det ligner på billedet, at han har en lille top oven på hovedet. Har han det? Måske er det østrigske landhøns??
Men smukke det er de!
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 02 November , 2012, 18:35 »
Det er noget svært at se hoveddelene og hvilke kamme de har.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 November , 2012, 18:54 »
Det kunne godt ligne Deutsches Reichshuhner.

http://reichshuhn.de/blog/?page_id=76
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Søren K. Jensen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 November , 2012, 18:58 »
Hej Signe
Det er ikke sølvhalsede landhøns. Dem har jeg før haft nogle af.
De her er helt sorte med lys/sølv hals krave. Jeg synes også de er for små og for runde til at være dank landhøns.
Hanen har nogle små stritende fjer på toppen af hovedet, men synes ikke det er en top.

Lene
De har alm. lav enkelt kam
Mine dyr.
Store Hvide Wyandotter og Store sussex i Hvid/sort Columbia. Duer af Kobber gimpler og krydsnings spise duer. Gule og Røde Guldfasaner. Hvide, Blå og Sorte Løbeænder,  Hvide og Sortbrogede Moskusænder, flerfarvede landænder og Grå Svanegæs.

Offline Søren K. Jensen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 November , 2012, 19:02 »
Hej Martin
Ja det har du ret i. Men mine har Enkelt kam og ikke rosen kam.
Men farven passer perfekt :)
Mine dyr.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 02 November , 2012, 19:17 »
Farven er sort sølvbrystet
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 02 November , 2012, 19:23 »
Jeg har prøvet at google på østriske hønseracer. Her findes altsteirer, sulmtaler og nøgenhalsede.

Ud fra typen og kvasten omkring kammen ligener de mest altsteirer; men der er ifølge de artikler, jeg har læst stærke restriktioner med hensyn til at udvikle nye farver indenfor denne race. Mit bedste gæt vil dog være, at det er en altsteirer.

Farven er ikke sølvhalset, hvor hønen har en rislet ryg. Jeg vil snarere tro, at det er en sort/sølvhalset. Hvis hønen er randtegnet på brystet er det en birkefarvet.

Det er et gæt.

Venlig hilsen

Erik

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 02 November , 2012, 19:27 »
Jeg synes de ligner mere Dværg Sulmtaler på kropsformen, men hønerne har ikke top har de ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Søren K. Jensen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 02 November , 2012, 19:52 »
Hej Lene

Nej hønerne har ikke top
Mine dyr.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 02 November , 2012, 19:54 »
Det er så lidt mystisk, burde hønerne ikke havde top, hvis hanen har.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Søren K. Jensen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 02 November , 2012, 20:04 »
Jo det mener jeg også.
Hønerne er fra sidste år kan jeg se på fodringen.
Hanen har ingen ring på men har ingen sporer. Så den tror jeg er en kylling fra foråret. Jeg tror ikke det bliver en top han får, jeg tror bare det er nogle stritende fjer.
Men det er jo heller ikke sikkert at det er samme race. Hanen kan for så vidt være hvad som helst det passer nogenlunde til hønsene.
Men der er 5 høns der er helt ens, så de helt sikkert af samme race
Mine dyr.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 02 November , 2012, 22:27 »
Jeg kender ikke racen, men vil blot slå endnu et slag for at man ikke reducerer billeder så langt ned i størrelse som tilfældet er her.

Billeder må være op til 528 kbit på Forum, så der er ingen grund til at reducere til 28 kbit.

Jeg bringer det op igen, igen, fordi ved så stærk reducerede billeder er det faktisk svært at se detaljer ordentligt.
Mvh
Erik Andersen