Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mår el. Lign  (Læst 4995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Mår el. Lign
« Dato: 02 November , 2012, 13:48 »
Jeg er ved at være grædefærdig. Min hønsehobby er min store glæde og jeg nyder hver eneste høne, hane eller kylling som bor her . Men det sidste halve år har været vildt hårdt. Først rævebesøg, så døde 2 nye høns uden forklaring, og nu har jeg mistet alle mine kyllinger fra i år  :-X.... Jeg troede at vi havde fået rotter, og har sat rotte kasser rundt om hønsegården. Men kommunens rotte mand siger at det ikke er rotter, men snarere en lækat eller mår  :-\
Jeg har sat min mand til at finde mårfælder, men er der andet jeg kan gøre ? Jeg har lige mistet min lille dv.silke hane som ellers var jordens skønneste og mest tilidsfulde prins charming  <W
HJÆLP .... Nogen tips ... Radio... Fåreuld....hvad virker  ???
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline fle.bir

• Passiv bruger
Sv: Mår el. Lign
« Svar #1 Dato: 02 November , 2012, 15:23 »
ååh stakkels dig , :-X
håber i fanger det utyske
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 02 November , 2012, 16:15 »
ved ikk om du kan fange en lækat i en rottesmækfælde, tror den kan komme ud af mårfælder

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 02 November , 2012, 16:45 »
Hej Berit.
Jeg kan godt følge dig i din frustration.Jeg har selv prøvet at køre en hel sæson igennem uden at få en disse ud af det.Det kan være maskinrugninger der mislykkes,kyllinger der mistrives og må aflives,høns der bliver syge,angreb af rotter og mink/mår.Det er bare megasurt og man overvejer at stoppe med fjerkræ.Jeg har selv holdt "ophørsudsalg" flere gange men er startet op igen.Det gør du også.Vi giver ikke op,det skal lykkes.
På den igen,Berit. /o /o /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline kim lund

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 November , 2012, 00:28 »
Hej Berit ...
Det er mega træls og kan sagtens følge dig , jeg har selv mistet diverse høns i år
til en mår regner jeg med , har aldrig set den . Efter sidste gang hvor jeg fandt en skrukhøne om morgenen hvor hovedet var trukket af igennem hønsenettet , købte jeg et par mårfælder for der skulle ske noget men ingen fangst , så nu har jeg sprøjtet med hjortetaksolie omkring huset hvor det skete , ca en gang om ugen , og ellers væddet nogle klude i 3-dobbelt salmiakspiritus og sat dem i hønsetråden forskellige steder , et råd jeg fik fra en ældre "hønsemand" om det er derfor ved jeg ikke men der har ikke været nogle problemer siden og det er 3 mdr siden nu .....så måske et forsøg værd mvh Kim

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 November , 2012, 09:36 »
Jeg har vist både hjorte tak olie og 3 dbl salmiak så det skal da prøves  <:
Alt hvad der kan virke skal prøves. Jeg VIL ikke miste flere dyr nu  :police:
Jeg har dem kun i hønsegården , pga rævene. Der er sten rundt om og hønsehuset er hævet for at undgå rotter. De blir kun fodret i huset, som blir lukket sidst på eftermiddagen. Jeg synes altså jeg gør hvad jeg kan.... ::)
Allerhelst ville jeg lade dem gå frit i hele haven, til de selv vælger at gå i seng  8)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
Medlem af Maranklub.dk

Offline Regnar

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 November , 2012, 10:44 »
Jeg har hørt, at hvis man får husmår på loftet, så skal man lægge menneskehår ud.
Mon ikke man kan gøre det samme i et hønsehus?
Håret er jo nemt at få fat i hos den lokale frisør.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 November , 2012, 13:09 »
Tjek  /o ( så unger , så skal i klippes  *g )
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 03 November , 2012, 13:13 »
Den med hår virker vist ikke rigtig... læs her hvad skov og naturstyrelsen skriver om at jage mår væk http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Jagt/Vildtraad/Skadevoldende_vildt/Husmaar/
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #9 Dato: 03 November , 2012, 14:03 »
Jeg har hørt, at hvis man får husmår på loftet, så skal man lægge menneskehår ud.
Mon ikke man kan gøre det samme i et hønsehus?
Håret er jo nemt at få fat i hos den lokale frisør.

Jeg har da stadig selv lidt,selvom jeg er 63.............     :-)  :-)
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 03 November , 2012, 14:06 »
 :-\. Det er ærgeligt at jeg ikke har sådan et kamera som kan optage i mørke. Så ville jeg kunne se hvad det er for en grim er Karl som lurer under vores hønsehus. Det er da muligt at det er en mår, men hvis den spiser sin mad med hud og hår er det da underligt at den lader det udhulede kadaver ligge under hønsehuset her  <A
Men hvad er det så ?
En brud måske .... Sådan en havde vi for et par år siden. Døde af sig selv. Den er fredet så det ville være øv.
Lækatten kender jeg ikke meget til !
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk