Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Slagtehybrider - hvordan laves de?  (Læst 10753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Miss Christina

• Gæst
Sv: Slagtehybrider - hvordan laves de?
« Svar #15 Dato: 05 November , 2012, 19:10 »
åhh Hold da op Henriette ikke så sart  ;)

jeg/vi er da en af dem der jubler over den lokale Pizza eller den gyldne måge  ;)

for det hænder en sjælden gang vi falder over en af de fedt rige og spiser når vi er på strøgtur eller lign.
men vi "jubler" netop over vi kender smagen på mad og glæder os til at komme hjem og få et ordentligt måltid der smager .... af mad   :)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #16 Dato: 05 November , 2012, 21:48 »
Jeg tror det med smag har rigtig meget med opdragelse at gøre. Er selv opvokset med hjemmegjort mad, hjemmeslagt, syltning og kæmpe køkkenhave. Det prøver jeg at bringe videre til mine børn. Og det virker langt hen af vejen. (Harald har endda sendt en gang pasta bolognese tilbage på en restaurant fordi den ikke smagte af noget!) Men vi kan da også falde i hurtigfælden med junk en gang imellem. Det skal der også være plads til. Skinhellige mennesker er ikke til at holde ud at være i nærheden af særlig lang tid af gangen. Men pap-kyllinger har jeg fået forbud mod nogensinde at købe igen. Harald har nedlagt veto!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Miss Christina

• Gæst
« Svar #17 Dato: 06 November , 2012, 06:59 »
 /o netop

ang. foliebakkekylling har jeg ikke fået siden jeg var Barn
fik rigeligt at det og fik det pga jeg skulle sørge for mad til min Bror og jeg
og det var let at sætte i ovnen når man kun var 10 år og skulle sørge for maden hver torsdag  :)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #18 Dato: 06 November , 2012, 07:43 »
hvis man udelukende fodrer med færdigblandet fodder, er ens æg jo ikk bedrer kvalitet end et buræg, og det samme kan vel siges om kødet hvis man vel og mærke har hurtige industriracer. der hvor "kvaliteten" kommer er jo hvor man skaber vildtligende forhold, hvor hver hane har sin lille flok høns, og hønsene ikk får blandingsfodder, men selv søger den foddertype(mineraler) der pt er behov for.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #19 Dato: 06 November , 2012, 15:30 »
Færdigblandet foder består hovedsagligt af korn. Hvis man blander foder selv, hvad består det så hovedsagligt af ?? ;)
« Senest Redigeret: 06 November , 2012, 15:40 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub