Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Massakre i hønsehuset :-(  (Læst 9548 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Massakre i hønsehuset :-(
« Svar #15 Dato: 30 Oktober , 2012, 09:01 »
Jeg siger heller IKKE at der ikke skal betales erstatning, selvfølgelig skal der det.
Jeg siger IKKE at hundens ejer skal roses eller belønnes.

Jeg siger blot at beløbet skal være realistisk og ikke grisk bare fordi det er en forsikring der skal betale.

Dette er mine sidste ord i den her sag. Det er synd at spamme en ulykkelig tråd med den her diskussion.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 30 Oktober , 2012, 09:04 »
Håber du finder nogle gode høns til den lille enlige pige du har tilbage......
« Senest Redigeret: 30 Oktober , 2012, 09:06 Fra lisbethpilkjær »

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 30 Oktober , 2012, 09:13 »
Vil lige som en sidste ting sige, at vi i morgen skal til Tyskland, så hvis nogen bare skal til Fyn, så kan vi tage dem med resten af vejen ned til Åbenrå..

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #18 Dato: 30 Oktober , 2012, 09:49 »
alternativt så har jeg en lille dværgwyandotte hane fra i år som du må få.... :) bor ved Rødding/Vejen
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marita

• Bruger
« Svar #19 Dato: 30 Oktober , 2012, 10:25 »
Sikke en ulykkelig hændelse. Jeg håber, den lille høne kommer sig over forskrækkelsen. Og hvor var det godt, jeres børn ikke fik set hverken hund eller høns.

Hvis du får brug for en lille hane til din enlige høne og måske Inas tre høner, har jeg fem små guld sortsømmet Sebright-haner gående. Du må gerne få den ene af dem. Den er fra tidligt forår i år. Men jeg bor også på Sydsjælland og kommer ikke til Jylland foreløbig.

Held og lykke med det hele. Godt din genbos gæst var sig sit ansvar bevidst.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #20 Dato: 30 Oktober , 2012, 16:56 »
Se nu ligner det jo noget, og hvis Maritas hane kan møde mine 3 høner, så kan de om ikke før, komme til sønderborg d 5 december med Elise.

jeg opretter lige en tråd i transport, så de måske kan komme afsted lidt før.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 30 Oktober , 2012, 17:55 »
Hvor er det en hæslig oplevelse men det er i sådanne situationer at jeg er vildt imponeret over den empati og hjælpsomhed man finder på dette forum. Det er altså ret unikt   /o

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #22 Dato: 30 Oktober , 2012, 18:06 »
Jeg siger heller IKKE at der ikke skal betales erstatning, selvfølgelig skal der det.
Jeg siger IKKE at hundens ejer skal roses eller belønnes.

Jeg siger blot at beløbet skal være realistisk og ikke grisk bare fordi det er en forsikring der skal betale.

Dette er mine sidste ord i den her sag. Det er synd at spamme en ulykkelig tråd med den her diskussion.

Jamen det er jo meget nemt, for så vidt jeg er orienteret, takserer forsikringen en høne til 250 kroner, og det er så det man får pr. hovede uanset hvad man synes om prisen. hvad et tag koster er sikkert også pris sat på forhånd, så det er nok ikke noget man behøver bryde sin hjerne med
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 30 Oktober , 2012, 19:06 »
Brianito: flot svar du gav - alt inden for rimelighedens grænser - at presse citronen gør jo kun forsikringerne dyrere, så hvem snyder vi? os selv. Det er ikke forsikringsselskaberne som betaler i den sidste ende.  Godt at du vælger at bevare det gode naboskab, han er jo ikke ansvarlig for sin gæsts hund.
Ina, så dejligt at du tilbyder en konstruktiv hjælp - det varmer mit "hønsehjerte" /o

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #24 Dato: 30 Oktober , 2012, 19:14 »
Er ked af at læse hvad der er sket ,men hvor er det dejligt at søde mennesker springer til for at hjælpe herinde.Håber snart I har en lille hønseflok igen :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Brianito

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 30 Oktober , 2012, 19:44 »
Ja.. jeg sidder næsten og får tårer i øjnene over al den empati og vilje til at hjælpe man finder herinde. Det kunne være super hvis det lykkes at få de tre høner og hanen til Sønderjylland ved fælles forumhjælp :-).

Da vi kom hjem fra børnehaven i dag, kom "Zebra" humpende os i møde. "Zebra" (en flot tværstribet sort/hvid dværg wyandot hane, som børnene, da den tidligere på året flyttede ind i hønsegården, straks døbte "Zebra") nåede som den eneste at stikke af gennem hullet i taget da hunden gik amok. Vi havde så småt afskrevet at få den at se igen, men her 3 dage efter flugten, kom den hjem igen, åbenbart såret på mere end stoltheden, da den humpede gevaldigt og havde mistet alle sine flotte halefjer. Nu bliver den plejet og forkælet de næste par dage, og så håber jeg den kommer sig.
1.6 Sebright guld sortrandet
0.1 Sebright, sølv sortrandet
0.5 Bantam, hvid med sort hale
0.2 Bantam, sort
0.2 Bantam, naturfarvet

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #26 Dato: 30 Oktober , 2012, 19:48 »
Det forstår jeg godt :)

Og hanen klarer sig da helt sikkert nu han er nået så langt.Det har vi lov at  *k for
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand