Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår ? ?  (Læst 2485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
Hvornår ? ?
« Dato: 28 Oktober , 2012, 08:02 »
Hej .. jeg ville spørge om hvornår er kyllinger helt varmefri ?
Og hvornår er de store nok til at komme ud i hønsegården med de andre høns ?
Jeg har kyllinger som blev klækket  den 21 september ......
« Senest Redigeret: 28 Oktober , 2012, 10:08 Fra Olversdottir »
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hvornår ? ?
« Svar #1 Dato: 28 Oktober , 2012, 14:26 »
Det er et godt spørgsmål der ikke kan svares præcis på.Det kommer an på om det er sommer eller vinter,om det er vagtelkylliner eller kyllinger af stor hønserace.Når mine vagtelkyllinger er fuldt befjerede prøver jeg at trappe ned med varmen lidt ad gangen.De bliver først varmefri i dagtimerne og sidst om natten hvor jeg trapper helt ned over 8-10 dage.Man kan med lidt erfaring se på kyllingerne om de fryser.Klumper de sig sammen i et hjørne,har de det for koldt.Prøv dig frem og hold godt øje med dem . /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2012, 17:36 »
i princippet er de varme fri når de er fuldbefjerede mener jeg, ca 4-7 uger, men tilvænding i rolige omgivelser eks 2 pallerammer på græsplænen evt med et papkasse hus i godt vejr,  husk det er vinter og koldt og ikk sikkert at en ene kylling holder varmen, og bliver den kold og ikk kommer i den varme lommen er den død. men sammen kan de tåle en del. så som lejf skriver hold godt øje med den og tag dem gerne ind for natten, og regn i starten

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 28 Oktober , 2012, 18:24 »
Det kommer i høj grad an på race. Nogle racer får hurtigere fjer end andre. I dette våde år har jeg faktisk mistet nogle barnevelderkyllinger. De var klækket sammen med landhønsekyllinger, men de store barneveldere er vildt langsomme til at få fjer. Af pladshensyn satte jeg kyllinger ud i kyllingegårde i de store hønsegårde. Alle landkyllingerne overlevede fint, men barnevelderne kunne ikke alle tåle fugten og kulden. Der røg også nogle barnevelderkyllinger der gik med skrukmor. De er bare mere sarte.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #4 Dato: 28 Oktober , 2012, 19:30 »
Jeg har kyllinge fra Landhøns.....
De går sammen med skrukken i hestebox for sig selv men vil så gerne sætte dem ind til de andre høner som går i et andet hestebox med adgang til hønsegård ... der opner jeg for dem omkring kl 8 morgen og lukker igen mellem kl 5-6 eftermiddag .. spørgsmålet er hvornår og hvordan er det bedst at sætte kyllingene med skrukken sammen med de andre ?
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #5 Dato: 28 Oktober , 2012, 19:40 »
er kyllinger rundt i hele boxen. er de nok ved at være klar. til sammenføringen bare der ikk er for højt et trin ind igen når de kommer ud