Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Halm til høns  (Læst 1719 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
Halm til høns
« Dato: 23 Oktober , 2012, 22:49 »
Kan jeg med fordel bruge halm til mine dværghøns udover i redekasserne. Har brugt/bruger hellere spåner nu, jeg har forsøgt at lægge halm i et overdækket rum, men det benytter de ikke. De står helst ude under en busk også i regnvejr. Har lagt en god bunke hækafklip under nogle af buskene som de bruger nogle gange. Skal siges at vi har en pæn stor hønsegård med mange store gamle buske/unge æbletræer. 45 m2 til 8 dværge, samt udluk til hele haven 1 time før solnedgang.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Halm til høns
« Svar #1 Dato: 23 Oktober , 2012, 23:11 »
Jeg bruger udelukkende halm i hønsehuset og det har fungeret fint nu i ca 13 år. Men det skal jo skiftes med jævne mellemrum, hvilket hos mig betyder ihvertfald hver 14. dag i vinterhalvåret.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 23 Oktober , 2012, 23:45 »
Godt byghalm er noget af det bedste som strøelse til høns.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 23 Oktober , 2012, 23:50 »
Det er naturligvis byghalm jeg bruger både til høns, grise og kvæg. Grisene putter i det men æder også af det. Kvæget kaster sig over det og æder det med det samme, så hvor det var tiltænkt at være et tørt hvileleje for dem, virker det ikke helt efter hensigten.
Mvh
Erik Andersen