Er bare lidt træt af at hans udstilles hele tiden.
Har besøgt ham og selv set hans dyr. De er ikke alle ringe.....
Det kan godt være at nogle har købt dyr som skulle være høner og har vist sig at være haner. De fleste tilfælde jeg har læst her, har det drejet sig om Orpington, som jeg selv synes kan være lidt svære at se på om det er haner eller høner (og jeg har selv haft orpington).
Da vi besøgte ham, havde han ikke nogle afpillede dyr, men dyr der fælder og jeg vil nødig have skyld for, at mine dyr er afpillede eller at de hakker hinanden, for lige i øjeblikket ser vores høns også rimelig forfærdelige ud.
Det er rigtigt, at man som nybegynder prøver at stole på dem som lyder som, eller burde have mere erfaring, men jeg synes også man selv har en pligt til at sætte sig ind i den race man nu skal ud og kigge på. Ved f.eks. at nærlæse mange af de tråde der er herinde. Læse på hvad der er af faldgrupper når man som nybegynder skal til at starte et hønsehold op.
Og sidst men ikke mindst, behøver man ikke være nybegynder for at træde i spinaten. Jeg kan også stadig tage fejl i hvad der er haner og høner, specielt indenfor f.eks. Orpington eller silker. Nogle racer er sværere end andre når kræene er små ...