Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udehøns  (Læst 1347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jumbojette

• Bruger
Udehøns
« Dato: 15 Oktober , 2012, 20:23 »
Når jeg er hjemme lader jeg kyllerne løbe rundt i haven. Jeg sidder ikke ude og holder øje med dem, og kan vel heller ikke nå at gribe ind hvis ræven rent faktisk kom forbi...
Nu overvejer jeg så at lade dem gå ude hele dagen, mens jeg går på arbejde. Dagen er efterhånden kort, og det er ikke mange timer de får på fri fod hvis de først kommer ud når jeg er hjemme.
Er der andre herinde der lader hønsene gå frit hele dagen, eller har alle grimme ræv/mår erfaringer at dele?
1  sort/kobber maraner, 1 blå/kobber maran, 1 gøgespættet maran, 1 araucana, 1 maran/araucanakryds, 2 hvide æglæggere (går under navnet hippohøns), 1 dejlig sort/kobber maran hane.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Udehøns
« Svar #1 Dato: 15 Oktober , 2012, 20:48 »
problemet med ræve i dagtimerne er nok værst i den periode hvor de har hvalpe, og når de bliver så store at de skal lære og jage. Men det er meget områdebestemt hvor stort problemet er
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 Oktober , 2012, 20:52 »
Vores høns render frit rundt i haven fra om morgenen når vi lukker dem ud til de selv går i seng ved 17-18-tiden.....

Offline Lundy

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Oktober , 2012, 20:53 »
Vores går frit i haven hele dagen... Haven er hegnet ind med helt almindeligt hegn og altså ikke rævesikret... Har mistet tre høns og en hane i de lidt over halvandet år, vi har haft høns...

Ingen af hønsene er taget i haven, går vi i hvert fald ud fra eftersom der ingen spor af fjer har været, og de andre høns har været upåvirkede... Vores høns stikker nemlig gerne af ud af haven for at gå på opdagelse...

For os har det været et ok 'tabstal', mest fordi jeg synes, det er fantastisk for hønsene, at de kan gå frit altid... Men det er da med tanken i baghovedet, at vi måske en dag vender hjem til ingen høns.. Men synes som sagt, at det at de går frit, er hønsevelfærd der vil noget:)
Louise

Den glade ejer af 0,3 hybridhøns, Blå, Grøn og Tynde Hvid
0,3 hvide hybrider, franskmændene
1,4 new Hampshire
0,6 lys sussex

Mistet til ræven: tynde hvide, hanefar, grøn og senest pæn:(
1,1 skønne lalleglade labradorer
1,1 muldvarpefangende katte
1,1 herlige unger
1,0 dejlig mand