Umiddelbart er svaret ja.
Men hvilken størrelse er EU?
Er det et eller andet 'system' der lever i sig selv og suger på alle os andre? Eller er det noget der er til for os borgere?
Dette er ikke et politisk budskab, men blot en observation jeg vil dele med Jer andre.
EU virker såååå langt væk og sååå fjernt fra menigmand.
Rent fagligt er jeg ramt af de restriktioner EU har vedtaget omkring samhandel med Iran. Fair nok. Jeg følger naturligvis de udstukne regler.
Samtidig kan jeg sidde og se nogle græske konkurrenter lade hånt om EU restriktioner og fortsætte de transaktioner som jeg er afskåret fra at deltage i, pga restriktionerne.
Jeg synes ikke det er sjovt, eller rigtigt, at jeg, og alle andre danskere, og EU borgere, skal smide milliarder ind i den græske økonomi for at undgå at den går på røven, samtidig med at enkelte grækere lader hånt om EU restriktioner, for at score en hurtig profit.
Jeg har derfor, siden 2. juli, forsøgt at give EU et tip om de ulovligheder der foregår, men indtil nu, kan jeg kun spørge.
FINDES EU?
Vejen ind til EU, synes at være via Europe Direct, som jeg har tilskrevet 5 gange. Hver gang får jeg en besked tilbage om at jeg vil høre tilbage i løbet af en arbejdsuge. Endnu har jeg ikke fået noget som helst tilbage.
I, som kender mig, ved at jeg kan være både stædig og ihærdig. Og heller ikke i denne sag lader jeg mig 'spise af'.
Kan man ikke komme ind ad de officielle veje må man søge alternative indgange. Så jeg har tilskrevet et medlem af Europa Parlamentet.
Nu må vi se om det hjælper noget!!
Jeg synes lige jeg ville dele min frustration.