Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor galer de ikke???  (Læst 6299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Hvorfor galer de ikke???
« Dato: 14 Oktober , 2012, 09:05 »
Jeg har 6 hanekyllinger.. De er fra enten to eller tre forskellige hold. De første kom i slutningen af marts, lad os sige rundt regnet 1. april og de andre 3 uger efter etc. Er det bare mig eller er det total underligt, at de ikke siger en lyd?? Jojo lidt klukke klukke ind i mellem, men ingen gal.. Det er rene wyandotter i stor, de er af egen avl (avlspar solgt og farmand galede fint). Og det ER haner ;-);-)
Hjææælp !!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Hvorfor galer de ikke???
« Svar #1 Dato: 14 Oktober , 2012, 11:21 »
det lyder lidt underligt, men mon ikke det kommer. Ellers har du nok de mest efter tragtede og dyreste wyandott haner gående ;D /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Oktober , 2012, 16:43 »
Det var også dét genboen sagde..dem skal I avle videre på ;-);-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Oktober , 2012, 17:10 »
Tillægsspørgsmål. Viser de interesse for damerne?

Min hane galer heller ikke endnu, men det der bekymre mig mest er, at han ikke forsøger at betræde damerne.

1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #4 Dato: 14 Oktober , 2012, 17:14 »
Næste tillægsspørgsmål

Går de tæt på/sammen med den game hane.
Mine hanekyllinger der gør det galer ikke, men går de lidt længere væk, så galer de.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 Oktober , 2012, 19:45 »
De to ældste hanekyllinger bedækker damerne!! De 6 hanekyllinger jeg har, er de eneste haner, jeg har! Jeg forstår det bare slet ikke.. Jeg udrugede de omtalte 6 hanekyllinger af flere omgange med nogle maren/wyandot blandinger..de er længe kommet i fryseren og blandingshanerne begyndte allerede at gale ved 2,5 md gl!! Hmmm måske er de her bare MEGET langsomme i udviklingen :-/:-/
Mette

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Oktober , 2012, 09:29 »
Jeg har også en blå wyandothane fra. 1. maj ca. Han galer heller ikke endnu...eller viser interesse for damerne, og jeg har kun den ene hane.

De (ham og 3 andre fra samme sted og ca. samme alder) kom hjem til os for ca. 1 måned siden og blev sat sammen med de 3 'gamle', så det er først for nyligt at de er begyndt at følges ad når de er udenfor hønsegården. Jeg tænker det er derfor at han ikke er blevet 'autoritær' endnu  :)? Han minder nu mest om en halvforvirret teenager med alt for lange ben... hihi (og er ret sikker på at han er en hane...meget større end de andre, kraftigere ben, spidse fjer på halsen og kindlapper), men jeg 'glæder' mig nu lidt til han begynder at gale og ikke bare går og 'skræpper' med hæs/dyb stemme ;D

Men jeg vil da gerne høre hvordan 'stemmen' udvikler sig hos din hane Mette?
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline Irene J.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 15 Oktober , 2012, 13:47 »
Jeg har en favarolles-hane sammen med mine fem høns. De er alle omkring 6 - 8 mdr gamle nu og jeg købte dem samlet for 4 mdr siden.
Jeg har fået et par enkelte gal for over en måned siden. Og nu er han stoppet effektivt igen...
I "tilgift" har jeg heller ikke fået et eneste æg endnu...Øv...

Så hane uden gal er du ikke ene om  ;)...

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 Oktober , 2012, 14:03 »
Ja, så må vi vel bare se tiden an.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 17 Oktober , 2012, 15:49 »
Citér

Men jeg vil da gerne høre hvordan 'stemmen' udvikler sig hos din hane Mette?
Jeg har 6 haner, der ikke siger et kvæk !!!!
Mette

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 Oktober , 2012, 08:46 »
Der er håb :)

Bettenøv, fik lyd på i 3.forsøg her til morgen. Så han kan altså godt.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 12 November , 2012, 18:44 »
Så begyndte de endelig at gale..jeg blev jo helt bekymret.. Så nu er de i gryden :-):-)
Mette

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 12 November , 2012, 20:12 »
Hvor gamle endte de med at være inden de begyndte at gale Mette? Min hane galer stadig ikke, og træder heller ikke på hønsene endnu og de er heller ikke begyndt at lægge æg endnu, men tilskriver det nu årstiden...
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #13 Dato: 12 November , 2012, 20:35 »
Så begyndte de endelig at gale..jeg blev jo helt bekymret.. Så nu er de i gryden :-):-)

Det var næsten en hel skam,tror det kunne ha været et helt salgs- og eksport eventyr med galefri haner :laugh:
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #14 Dato: 12 November , 2012, 22:55 »

Jeg forstår sgu da godt at de har holdt sig lidt tilbage. Jeg tror jeg havde gjort det samme.  *g *g
Mvh
Erik Andersen