Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gummistøvler, der holder?  (Læst 13480 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Gummistøvler, der holder?
« Dato: 09 Oktober , 2012, 10:10 »
Nogen, der har fundet en type gummistøvler, der kan holde til dagligt brug i hønsegården? For jeg har ikke fundet dem endnu..  >:(
Har prøvet både de grønne fra Harald Nyborgs og Bilka's, sidstnævnte har den fordel, at gemmer man bon'en, kan man altid få pengene retur eller et par nye, når de går i stykker, og således kan have gummistøvler i et par år for et par's pris. Men det er altså irriterende at stå med våde sokker, bare efter få måneder  /d
Jeg har ikke prøvet de dyrere mærker, f.eks. Hunter, og faktisk holdt et par arvestykker (hvide, 'sejlerstøvler') længst
I reglen er det svejsning, der går utæt, men revner i overdelen har jeg også prøvet flere gange.
Nogen, der kender et mærke at anbefale?
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline jumbojette

  • Bruger
  • Indlæg: 35
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #1 Dato: 09 Oktober , 2012, 10:37 »
Jeg bruger de dyre Muck boots til have (og høns). De er fantastiske at have på og har en rimelig holdbarhed.
1  sort/kobber maraner, 1 blå/kobber maran, 1 gøgespættet maran, 1 araucana, 1 maran/araucanakryds, 2 hvide æglæggere (går under navnet hippohøns), 1 dejlig sort/kobber maran hane.

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #2 Dato: 09 Oktober , 2012, 11:00 »
Jeg har et par korte La Crosse, mest til have brug. Fryser aldrig i dem. Jeg ønsker mig et par fra Ilse Jakobsen. Min svigerinde har haft sine IJ i mere end 5 år tror jeg og hun har været rigtig glad for dem. Ellers er der de fine fra Garden Girl de ser også fine ud http://mphavedesign.dk/gardengirl-toej-10/gardengirl-hoej-wellington-stoevle-p1609 Dem kunne jeg også godt tænke mig ;-)

Jeg har aldrig gået så meget i gummistøvler efter at vi flyttede i hus :D

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #3 Dato: 09 Oktober , 2012, 11:02 »
Mine er også gået i stykker. De billigste fra en skobutik i Holbæk, men de holdt dog i 5 år inkl. daglige vandreture i skoven og på asfalt. Det er ok for en 100'las :D.

Jeg er nu på udkig efter nye (får sop hver gang jeg er ude i vådt vejr) og overvejer Hunter, LaCrosse eller Aigle, men for pokker hvor er de dyre :-[. Måske ender det med de billige igen.

http://ericscott.dk/shop og så er disse på tilbud, de ser gode ud: http://ericscott.dk/shop/Aigle/Aigle_Chantebelle/Aigle_Chantebelle_gummistoevle_-_Khaki
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #4 Dato: 09 Oktober , 2012, 11:07 »
Jeg bruger altid mine røde træsko med hælkappe, og det er jeg rigtig glad for, jeg får aldrig våde eller kolde fødder.
I rigtig kolde perioder har jeg et par termostøvler, kan ikke husket mærket, men ikke noget specielt fancy.
MEN jeg oplever, at det er utrolig hårdt for sålerne, at de bliver brugt, når jeg færdes hos hønsene; hønsemøget "æder" simpelthen sålerne. Jeg har talt lidt med andre hønsefolk, og de har den samme oplevelse.
Måske er det det samme, der sker med gummistøvlerne?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #5 Dato: 09 Oktober , 2012, 11:12 »
Mine bedste langskaftede gummistøvler købte jeg i Fakta for tre år siden..de er vist navnløse, nu har de desværre fået en rift :( men de har holdt til rigtig mange kilometer.

derudover har jeg et par Ilse Jakobsen ...det er mine "blærer" støvler til bybrug - de er fine, tætte og holdbare... samt et par Hunter, som absolut ikke udmærker sig med andet en en hamper pris til en ikke særlig god kvalitet.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lomo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #6 Dato: 09 Oktober , 2012, 11:47 »
Lacrosse,- holder godt og er nemme og hurtige at tage af og på.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #7 Dato: 09 Oktober , 2012, 13:41 »
Mine er også Lacrosse. De er super fede at gå i og har termosål og foer. Jeg plejer dem med noget spray der er specielt til gummi.
Husk at gummi mørner af direkte sol, så tænk over hvor dine gummistøvler står.
Jeg fik dem i julegave. Super morsomt at få røjsere tillige med lingeri  *y

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #8 Dato: 09 Oktober , 2012, 14:04 »
Syrefast sål! /o

http://www.sika-footwear.dk/PRODUKT-1.

WWW.lebock.dk
Jeg er selv fan af fodtøj fra lebock da jeg VIA arbejde går konstant i det
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #9 Dato: 09 Oktober , 2012, 14:49 »
Mine har jeg skåret af et par gamle Viking waders,og holder godt endnu ;D.
« Senest Redigeret: 10 Oktober , 2012, 08:47 Fra ncj »
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #10 Dato: 09 Oktober , 2012, 16:10 »
Nogen, der har fundet en type gummistøvler, der kan holde til dagligt brug i hønsegården? For jeg har ikke fundet dem endnu..  >:(
Har prøvet både de grønne fra Harald Nyborgs og Bilka's, sidstnævnte har den fordel, at gemmer man bon'en, kan man altid få pengene retur eller et par nye, når de går i stykker, og således kan have gummistøvler i et par år for et par's pris. Men det er altså irriterende at stå med våde sokker, bare efter få måneder  /d
Jeg har ikke prøvet de dyrere mærker, f.eks. Hunter, og faktisk holdt et par arvestykker (hvide, 'sejlerstøvler') længst
I reglen er det svejsning, der går utæt, men revner i overdelen har jeg også prøvet flere gange.
Nogen, der kender et mærke at anbefale?

Hej Lone.
Jeg køber mine støvler ( sjældent,for de holder længe ) hos Esbjergfiskernes Indkøbscentral på havnen.Det er en meget solid og holdbar kvalitet.Måske i har en sådan butik i Aalborg ?
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #11 Dato: 09 Oktober , 2012, 16:16 »
Mine er også Lacrosse. De er super fede at gå i og har termosål og foer. Jeg plejer dem med noget spray der er specielt til gummi.
Husk at gummi mørner af direkte sol, så tænk over hvor dine gummistøvler står.
Jeg fik dem i julegave. Super morsomt at få røjsere tillige med lingeri  *y
Mine er også Lacrosse. De er super fede at gå i og har termosål og foer. Jeg plejer dem med noget spray der er specielt til gummi.
Husk at gummi mørner af direkte sol, så tænk over hvor dine gummistøvler står.
Jeg fik dem i julegave. Super morsomt at få røjsere tillige med lingeri  *y

Super ide,Lene.
Jeg køber et par gummistøvler til konen i julegave.Det går nok lidt ud over julefreden............................
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #12 Dato: 09 Oktober , 2012, 16:53 »
Super ide,Lene.
Jeg køber et par gummistøvler til konen i julegave.Det går nok lidt ud over julefreden............................

Som den bondetøs jeg er, så havde jeg faktisk ønsket mig dem. ;)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #13 Dato: 09 Oktober , 2012, 17:01 »
Tretorn.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Gummistøvler, der holder?
« Svar #14 Dato: 09 Oktober , 2012, 17:16 »
Jeg vil give Lene ret,Tretorn er kvalitet,men dyre.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)