Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Knækket selvtillid  (Læst 1143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Knækket selvtillid
« Dato: 08 Oktober , 2012, 09:43 »
Ak og ve - min ene Faverolles høne har lidt et alvorligt knæk i selvtilliden her til morgen - hun fik bank af en nytilkommen høne, Faverolles høne.

Den grusomme gerning skete da hun selv forsøgte at banke nr. 2 nye Faverolles høner, lidet anede hun dog at ny Faverolles høne nr. 1 ville komme den til undsætning   *f

Hun indså slaget var tabt, og skyndte sig hen til mig for lidt trøst og opmuntring  *t

Normalt er mine Faverolles piger nogle hårde madammer mod nye høns, men denne gang gik det så ikke helt som ventet.
Der er vist nogle hårde dage i vente for min ene "gamle" Faverolles pige  :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Knækket selvtillid
« Svar #1 Dato: 08 Oktober , 2012, 09:56 »
 *f det er i hvert fald ikke kamplyst de mangler de kære faverolles, men ikke altid at de tænker sig om og vurderer muligheden for sejr.

Jeg glemmer aldrig, da Baby udfordrede Elvio, da han kom her. Elvio var skam en gentleman, men Baby tabte ...og det tog hende det meste af en dag at komme sig psykisk over det nederlag.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Oktober , 2012, 10:00 »
Årh stakkels Baby  *t

Nej tænker sig om gør de vist ikke altid - de to trunter her har også udfordret stooooore brahma haner, og tabte heldigvis, men aldrig blev de så deprimerede som nu  *f
Hende her endte med at gå over i hjørnet og mule lidt  - Nu lader de som om de slet ikke ser hinanden  ;D
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Oktober , 2012, 10:36 »
he he velkommen til virkelighedens barskhed
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Oktober , 2012, 10:41 »
Ja det må man sige  *f
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 08 Oktober , 2012, 12:26 »
Hende her endte med at gå over i hjørnet og mule lidt  - Nu lader de som om de slet ikke ser hinanden  ;D

Ha, ha...ja..det er sådan de gør - først stå og gruble og græmme sig over nederlaget - og bagefter har man mistet synet...for "vinderne" i hvert fald

Mine to halve faverolles drenge skulle også puste sig op og blære sig over for de voksne høns her - første gang de blev ført sammen - det udløste et enkelt hak til hver..og så var drengene nogle pivskider igen ;D
« Senest Redigeret: 08 Oktober , 2012, 12:29 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 Oktober , 2012, 12:28 »
For det ikke skal være løgn, så er de alle 4 nu bedste venner  :o
Har lige ligget og slikket solskin alle sammen, og går nu som en flok og undersøger faciliteterne  *o

Der er godt nok forskel på at sætte samme race sammen kontra forskellige racer sammen synes jeg.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 08 Oktober , 2012, 12:30 »

Der er godt nok forskel på at sætte samme race sammen kontra forskellige racer sammen synes jeg.

Det har du helt ret i /o meget stor forskel.

Godt at de har fundet ud af det nu...
Med venlig hilsen
Helle Kjelst