Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min Australorps skifter farve???  (Læst 7172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sandie Stjernholm

• Passiv bruger
  • Nybagt Hønsemor:-)
Sv: Min Australorps skifter farve???
« Svar #15 Dato: 09 Oktober , 2012, 08:52 »
Det er jeg glad for:-) den er også købt som høne.. hi hi
Sort australorps 1,9
1 Sort labrador.
1 Maincoon kat
1 Huskat.
2 Børn og 1 mand:-)
Nyder lige nu tiden på Barsel..

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 Oktober , 2012, 09:03 »
Tak, for jeres input, Og hun har altså ikke plastik næb ;D og hun får det heller ikke, hvis hun bér om det en dag.. ;D

mht: coccidiose så tænker jeg, at hun ville være mærket af det nu, da hun jo har haft de hvide fjer i 3-4 mdr. og hun har fin afføring.. Hælder også til at det har noget med pigment at gøre..   
Er også lidt i tvivl om hun ser så godt, synes hun nogen gange render ind i mine ben og snubler over  ting i haven..Og hvis jeg ligger for små stykker brød ser hun dem ikke... Måske hun er lidt albino eller blir det, hvis man kan det ;D
Sort australorps 1,9
1 Sort labrador.
1 Maincoon kat
1 Huskat.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #17 Dato: 10 Oktober , 2012, 17:31 »
Jeg har skrevet til Gisela Erf, som er forfatter til den artikel som kvb linkede til. Hun er meget interesset i Sandies høne og har snakket med  Helle R. Juul-Madsen fra Aarhus Universitet (hun kigger bla. på Hellevadhønens egenskaber http://www.maskinbladet.dk/artikel/superhone-skal-begraense-brug-antibiotika )
Og Sandie har givet lov til at Gisela tager kontakt til Universitet i Uppsala, hvor de måske vil tage en DNA prøve og sammenligne med deres "Smyth" linie af vitiligo høns.

Dette her er et eksempel på hvor vigtigt det er at bevare biodiversiteten i race- og havehøns. Denne høne ville aldrig blive opdaget i industrien. Så jeg håber at vi hører mere om denne Stjernholm-line af høns :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 11 Oktober , 2012, 00:05 »
Super spændende...

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 11 Oktober , 2012, 17:20 »
... Sandie har givet lov til at Gisela tager kontakt til Universitet i Uppsala, hvor de måske vil tage en DNA prøve og sammenligne med deres "Smyth" linie af vitiligo høns.

Grunden til, at jeg foreslog vitiligo er faktisk, at jeg tidligere har været på kursus sammen med et par studerende, som arbejdede med vitiligo-hønsene i Uppsala, og ved den lejlighed så jeg nemlig billeder af vitiligo høns af Smyth-linien for første gang :)

Jeg synes også denne lille sjove sag viser Forums styrke, til at skabe kontakter og hønsenetværk mellem folk, som ellers aldrig ville have "truffet" hinanden.  /o
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 11 Oktober , 2012, 20:29 »
Synes også det er meget spændende :) Har lige været ude og putte hønsene og fortalt dem, at der måske kommer folk og kigger på TRUT.. Hun blev meget stolt ;D
Hun har nemlig ikke haft så sjov en start på livet, hun blev mobbet og hakket på inden hun kom her.. men efter særpleje og 4500 kvm have, istedet for en stald boks.. Har hun fået det rigtig godt..
Sort australorps 1,9
1 Sort labrador.
1 Maincoon kat
1 Huskat.