Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Anbefal en bil  (Læst 3193 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Anbefal en bil
« Svar #30 Dato: 04 Oktober , 2012, 07:23 »
1. Audi
2. Audi
3. Audi
Ja lige meget hvad for en Audi det kører bare :P

/o /o /o /o /o /o /o /o /o

Bortset fra:
Men ikke for små mennesker :o. De er simpelthen ikke til at indstille i sædet hvis man har korte ben ::).

/d /d /d /d /d /d /d /d
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #31 Dato: 04 Oktober , 2012, 07:44 »
Jeg har altså haft både en af de gamle, og den helt nye Berlingo (Partneren er fuldstændig magen til, så inkluder den bare), og de nye er ikke nær så larmende og vindfølsomme. De er bygget som personbiler, hvor den gamle type faktisk bare var en ombygget varebil. Så hvis man kun har prøvet at køre i den gamle type kan man godt kritisere den, men de nye er altså ret lækre. Og rigtig god sædevarme! Masser af ekstraudstyr. Både min mand og jeg er rigtig glade for bak-sensoren.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #32 Dato: 04 Oktober , 2012, 08:11 »
Nu har jeg selv været mekaniker, og er nu i synsbranchen :) Mange spørger tit også mig hvilken bil man skal vælge... Men det er jo smag og behag ! :) Mit bedste råd er at tag ud og prøvekør så mange forskellige modeller som overhoved muligt, også gerne bilmodeller som du normalt ALDRIG ville overveje... Det er den eneste måde at finde ud af hvilken model der lige præcis er god for dig/jer :) Jeg kunne sagtens nævne en masse Citroën modeller som du skulle købe, bare fordi det er mit foretrukne mærke, men dermed er det jo ikke sikkert de har en model som du sidder godt i :) Mit råd ift, du har dårlig ryg, er at kigge efter en lille SUV, altså en bil man sætter sig "ind" i, ikke op eller ned i :) et eks. kunne være en (små) Fiat Panda - Suzuki Ignis (mellem) Peugeot Partner/Cit. Berlingo - Citroën C3 Picasso/C4 Picasso - Ford C-max og lign... Men som sagt, tag ud og prøvekør så mange forskellige modeller som muligt ! :) Det bliver i glade for i længden :P Go dag.
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 04 Oktober , 2012, 08:38 »
Men ikke for små mennesker :o. De er simpelthen ikke til at indstille i sædet hvis man har korte ben ::).

Arrrh så er du dælme osse meget kort da ;D

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 04 Oktober , 2012, 10:20 »
Ha ha Tanja, vi har også engang haft en Ford "Postfræser" - som dog holdt noget bedre end jeres, men dengang var vi super glade for den pga. pladsen til vovserne.

Åh ja Audi - suk - det er den bil der står højest på min liste... fandt skam også én igår til den nette sum af knap 700.000 kr.... liiiige en smule over budget  *f

Tak for alle jeres forslag, og kom endelig med flere  /o

Indtil videre er vi nået til Seat Altea XL og VW Touran som favoritter.
Vi kigger stadig lidt på kassebiler - elsker alt den plads, men behovet er bare ikke som før.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline KEW

• Bruger
« Svar #35 Dato: 04 Oktober , 2012, 11:22 »
Ok så er brændstofforbruget ikke aktuelt  ;D
Høj Reperationspris med mindre i selv kan klare små eftersyn  :-\
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 04 Oktober , 2012, 11:29 »
Nej brændstofforbruget er ikke alt afgørende, slet ikke når man er vant til at køre kassebil  ;D

Små reparationer fikser manden heldigvis  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 04 Oktober , 2012, 11:39 »
Vil bare lige tilføje, at C-max'en kører over 20 km på literen... Vores er pendlerbil, men uanset hvad, skader det jo ikke at spare både pengepungen og miljøet :)
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline KEW

• Bruger
« Svar #38 Dato: 04 Oktober , 2012, 12:02 »
@elisabethen
Hvad årgang er det?
Motorstørrelse?
Pendler i motorvej eller kun landevej. Er det blandet kørsel  by/land/motorvej?

Det jeg har læst er nemlig kun ældre c-max kan nå 20kml da de nye kører med en ny og mindre effektiv motor.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 04 Oktober , 2012, 12:07 »
Den er fra 2010, og havde kørt 100.000 km (som sælgerbil), da vi fik den.
Tror at motoren er 1,6, men kan ikke huske det.. er som sagt ikke bilnørd..
Min kæreste kører primært på motorvej, når han pendler til arbejde fra Kirke Hyllinge til Brøndby.

Under alle omstændigheder er vi meget glade for den :-)
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
« Svar #40 Dato: 04 Oktober , 2012, 12:09 »
hejsa

jeg har ikke det stor forstand på biler. Men jeg har selv købt en chevrolet spark - og den kan jeg godt anbefale dig. Man sidder godt i sæderne og god nakkestøtte. Rattet kan du selv juster op eller ned og det samme med førsædet. -den kørt pænt på literen - og tror måske at man kan få den både med benzin og disel - men er ikke sikker.Der er varme i sæderne og det er altså dejligt om vinterne. ja det er mit forslag. hilsen jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline ncj

• Bruger
« Svar #41 Dato: 04 Oktober , 2012, 13:48 »
Min c-max er en 2,0 tdi,den kører ca. 18 km pr. liter ;)
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #42 Dato: 04 Oktober , 2012, 16:10 »
hvis ikke det var for det manglende bagagerumsplads, kunne jeg godt finde på og købe en hyundai getz. God komfort og køreegenskaber og så rykker deres diesel motor sku. Svigerfars 1,6 trækker mindst ligeså godt som min 1,8 opel vectra. Selv har jeg luret lidt på en hyundai i30. Ok med plads god økonomi og rigtig fin komfort
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 04 Oktober , 2012, 19:41 »
@lone nielsen
Virksomheder køber sjældent biler efter holdbarhed men økonomi. Hvem giver det bedste bud (indkøb og drift) og hvad er gensalgsværdien.
Måske du havde købt en forkert punto? :o

Lige i dette tilfælde ved jeg, at driftsikkerhed spiller en stor rolle - men bestemt også økonomien :-)

Puntoen var såmænd god nok. Bare gammel og slidt - 170.000 på 12 år uden problemer er jo meget godt gået. Ikke et ondt ord om den - (men meget motorpower havde den nu ikke......)
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 04 Oktober , 2012, 19:50 »
Det må være dagens joke.

En offentlig virksomhed som bekymrer sig om driftsikkerhed eller økonomi.  ;)

Hej Erik

nogle offentlige virksomheder er ikke længere rigtige offentlige virksomheder men er omdannet til aktieselskaber - sådan er det med posten som er langt bedre end sit rygte.

Hej Tanja

jeg anbefaler ikke, at man køber en gammel postbil (gør man det, er man selv ude om eventuelle problemer) - jeg anbefaler en bil af samme type som postens :-)

Jeg er meget glad for min Partner - har lige kørt planker hjem til et brændeskur og en ny trappe til min hoveddør. Kan uden problemer køre med længder op til 2,40 m. Og hunden har normalt en hel balsal bag i bilen - når der altså ikke er fyldt op med byggematerialer :-)
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)