Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Købt syge høns :-(  (Læst 15110 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Købt syge høns :-(
« Svar #15 Dato: 07 Oktober , 2012, 14:48 »
Ked af at læse om dine nyindkøbte syge høns  :(

Har du købt dem via Gul&Gratis? Ved Nyborg? Kan se at der godt nok er en køretur på ca 1 time og 50 min ;)

Grunden til at jeg spørger er, at jeg (samt andre) har lidt problemer med en der har opkøbt høns fra Nyborg til vidersalg, og de er syge >:(
Jeg har nu også fået høns fra sælgeren i Nyborg, og udover at de ikke var den race høns som de gav sig ud for, så fejlede de altså ikke noget, og jeg havde dem i en måneds tid, hvor de i de sidste 14 dage gik med alle mine høns, og jeg har ikke hørt at de skulle være blevet syge efter de er flyttet fra mig.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 07 Oktober , 2012, 15:17 »
Ham fra Nyborg (kender ham ikke) men han har pt. 11 annoncer på DBA, mest Orpington i flere farver. Hvis han er en som kører "land og rige" rundt for at købe frassorterede høns, så kan der hurtigt dukke noget sygdom op.

@ Ina

Hvad race var du købte og som det ikke var alligevel, og hvad var det for høns istedet for ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #17 Dato: 07 Oktober , 2012, 15:38 »
"Ham fra Nyborg" ! Han må da efterhånden være kendt af de fleste her på forum.En "avler" med så mange annoncer får alarmklokkerne til at ringe hos mig.Det ligner et hønsesupermarked hvor alt er til salg,uanset stand.En handel hos ham for en helt uerfaren nybegynder kan tage modet fra de fleste , hvis ikke det indkøbte lever op til ens forventninger.
Hvordan man stopper den slags ved jeg ikke men det er slet ikke godt for os andre seriøse opdrættere.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #18 Dato: 07 Oktober , 2012, 16:18 »
@ Lene
Ha ha det var de formastede tværstribede (maraner) der efter at være kommet ud af kassen viste sig at være øhmm tværstribede ???????? De var søde og omgængelige, og lagde ikke særlig store og mælkehvide æg.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #19 Dato: 07 Oktober , 2012, 19:49 »
ina hvide maran æg ??? kan man oss få det

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #20 Dato: 07 Oktober , 2012, 20:06 »
@Kristian
Det var jo netop også det jeg studsede over foruden deres udseende ikke helt stemte overens med maranens sædvanlige udtryk, men de sad i en kasse på en parkeringsplads, i Køge, hvor jeg ikke lige følte for at tage dem ud, så det var først da jeg kom hjem og løftede hønerne op, at jeg fik øje på det første æg, og nøgne ben, og iøvrigt to forskellige høns, men tværstribede det var de  ::)
Venlig Hilsen INA

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #21 Dato: 07 Oktober , 2012, 20:26 »
Ina jeg er nu sikker på du har lært at  trylle. Nu skal du bare i lære hos en troldmand, så du kan styre dine krafter.Gir du ikke et nummer til forums dagen næste år  *f *g
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #22 Dato: 07 Oktober , 2012, 20:40 »
@ Hænne. Da jeg var barn og min  mor holdt høns knuste hun et par fed hvdløg i deres drikkevand, hvis de gik og skrantede. Hvis de fik betændelse i øjnene badet hun øjet med lunken kamille te.

Dette er min første sæson med høns. Jeg har hørt mange har god erfaring med at give vitaminblandingen Vispum her fra efteråret og vinteren igennem. Om det styrker dem ved jeg desværre ikke men, jeg har købt det og levertran, og tænker at de skal have det, når jeg finder ud af hvor meget de skal have og hvor tit.

Jeg bruger hønseguf opskriften over i venstre side 1 gang om ugen til alle vores fjer. Pt. er alle sunde og raske

God bedring
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 23 August , 2015, 12:33 »
Hmm, kan "ham fra Nyborg" være flyttet fra Den Blå Avis til Gul og Gratis? Kiggede efter høns der, og fandt nogen hos en avler fra Nyborg - men han har sørme mange hønse-annoncer .... og ingen offentlig "Spørgsmål og Svar", hvilket altid få mine alarmklokker til at ringe...
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 23 August , 2015, 13:49 »
Det kan han da sagtens, nu der var så meget aktivitet omkring ham på DBA.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kim lund

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 23 August , 2015, 23:37 »
Det er en og samme person , for ikke så længe siden stod han registreret under Bredsten , så han skifter bopæl rimelig ofte  :)