Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Crazy price  (Læst 1917 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Crazy price
« Dato: 27 ſeptember , 2012, 11:16 »
I dag i Extra Bladet har Metro en helsides annonce med at de sælger 6 danske æg (buræg) for 2,49 kr.

Samtidigt reklamere de for at have købt 60.000 bakker.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
Sv: Crazy price
« Svar #1 Dato: 27 ſeptember , 2012, 11:21 »
 <A
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 27 ſeptember , 2012, 12:33 »
Ja, det er væmmeligt. Lina/Næsby Hønseri skriver på hendes Facebook side: I METROS katalog har de afsat en hel side til at reklamere for buræg. "Vi har købt 60.000 bakker", skriver de. Vi har skrevet til METRO og fortalt dem, hvad vi synes om...deres tilbud, og vi vil opfordre alle jer herinde til at gøre det samme. I er meget velkomne til at vedhæfte billeder af burhøns her fra siden - find dem under "Billeder". Om vi kan rykke nogle holdninger hos METRO ved jeg ikke, men for hønsenes skyld er vi nødt til at prøve.
På forhånd tak!
- Lina

Jeg har tænkt mig at skrive til dem også. Lad os da bare spamme dem! http://www.metro.dk/kundeservice

Tilbudsavisen: http://www.e-pages.dk/metro/814/

Lina og Stefans Næsby Hønseri side: http://www.facebook.com/pages/N%C3%A6sby-H%C3%B8nseri/269310546426242#!/pages/N%C3%A6sby-H%C3%B8nseri/269310546426242
« Senest Redigeret: 27 ſeptember , 2012, 12:54 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 27 ſeptember , 2012, 13:21 »
Sur mail afsendt herfra!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 ſeptember , 2012, 14:46 »
også sur mail herfra
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 27 ſeptember , 2012, 15:17 »
hmmm. Det er 41øre stykket ca alle omkostninger inkl. Der må sku lægge noget under et sted. Holdbarhed, konkurs, fusk og svindel eller noget.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #6 Dato: 27 ſeptember , 2012, 15:27 »
I dag i Extra Bladet har Metro en helsides annonce med at de sælger 6 danske æg (buræg) for 2,49 kr.

Samtidigt reklamere de for at have købt 60.000 bakker.

Man må håbe de brænder inde med dem alle.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 27 ſeptember , 2012, 16:05 »
Brænder inde med dem, gør de DESVÆRRE nok IKKE.

Der var vist den samme annonce i BT.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 27 ſeptember , 2012, 16:28 »
Det har ikke noget med produktionsprisen at gøre, den er langt under. Det bruges som reklame til at lokke kunder ind.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 27 ſeptember , 2012, 17:12 »
SuperBrugsen er ikke så meget bedre. Var lige nede at handle (20% på alle Änglamark varer i denne uge /o), og hvad ser jeg: den kølemontre der er blikfang for indgangen til mejeriafdelingen er ved at blive fyldt op med æg. På skiltet står der "10 stk. Morgenæg 10 kr." Morgenæg er et af de opfindsomme navne der dækker buræg. Æv /d. I Sverige er Coop helt stoppet med at sælge buræg, jeg fatter ikke hvorfor Danmark ikke følger efter.
Venlig hilsen Tanja

Offline Øster

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 27 ſeptember , 2012, 18:30 »
Handl i Brugsen og bli' taget i fusen !  /o Lena og Stefans side får hele min støtte ! Det kan sgi da ikke være helt rigtigt at høns skal leve på den måde som de tiltvinges ! Det kan da ikke være rart at spise sit blødkogte æg med de billeder i baghovedet ?  8)
« Senest Redigeret: 27 ſeptember , 2012, 18:40 Fra Øster »

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 27 ſeptember , 2012, 18:50 »
Det kan da ikke være rart at spise sit blødkogte æg med de billeder i baghovedet ?  8)
Lidt pudsigt..., men vi har lige været på en uges ferie i Spanien, og vi plejer altid at spise blødkogte æg i ferien, også når vi rejser. Denne gang var første tur udenlands siden vi fik høns i 2010, og tænkt engang. Vi smed æggene ud vi havde købt i supermarkedet! De smagte os på ingen måde. Åh, ja, man bliver hurtigt tilvænnet ordentlige råvarer ;D.

Og ja, Lina og Stefan gør et kæmpe stykke arbejde. Jeg håber sådan, at de vinder deres kategori for "Årets Dyreven" *k.
Venlig hilsen Tanja

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 27 ſeptember , 2012, 22:12 »
Jeg har tænkt mig at skrive til dem også. Lad os da bare spamme dem! http://www.metro.dk/kundeservice

Jeg ville også gerne skrive en 'sviner' til dem men finder kun adresser på enkelte varehuse, og det tror jeg ikke har den store effekt. Det er formentlig direktionen man skal henvende sig til for at det har nogen effekt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #13 Dato: 28 ſeptember , 2012, 08:13 »
Jeg ville også gerne skrive en 'sviner' til dem men finder kun adresser på enkelte varehuse, og det tror jeg ikke har den store effekt. Det er formentlig direktionen man skal henvende sig til for at det har nogen effekt.
Jeg ledte også efter en adresse til HQ, men fandt ingen. Jeg har i stedet skrevet til alle afdelingerne. Der er gang i den på Facebook. Signe Wenneberg har lagt opfordringen ud på hendes side, så jeg tror METRO får mange sure e-mails i de næste par dage. Jeg håber de tager tiden til at læse dem alle, og ikke blot smider dem ud.

Desværre tror jeg ikke det har den store effekt, da METRO mest sælger til restauranter og catering, og de bruger jo desværre næsten udelukkende buræg. Man kan dog altid håbe, og så er det da ok at genere dem lidt med en masse e-mails ;D.
Venlig hilsen Tanja

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #14 Dato: 28 ſeptember , 2012, 09:09 »
Citér
Desværre tror jeg ikke det har den store effekt, da METRO mest sælger til restauranter og catering, og de bruger jo desværre næsten udelukkende buræg. Man kan dog altid håbe, og så er det da ok at genere dem lidt med en masse e-mails ;D.
Det er desværre sand, de fleste æg i DK bliver brugt i bagerier og restauranter/cafer/kantiner og  er, desværre, de flestes vedkommende buræg. Det eneste konventionel æggeprodukt som reglamererer at æggene er  "free range" jeg har stødt har været Hellmanns majonæse. Har I mødt en  bageri, konditori eller en restaurant som reklamerer frit gående/ økologisk æg?
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand