Tak Rudy, så er der næsten frit spil, med så steder.
Det med korn har jeg ingen forstand på-Bær over med mig, men jeg vil da rigtig gerne lære det, for vi har en lille smule mark, som bonden lige nu låner indtil han har høstet, så vil vi gerne have det tilbage til geder. Men jeg har aldrig sat mig ind i det med korn og halm/hø dyrkning, blot tænkt det lyder spændede at kunne selv.
200kg korn pr. hk. Det var sørme et par sække eller fler 
Bliver der så også halm oven i af stråne, evt. hvor mange små baller kunne det blive til?
Hvad er der af udgifter og indtægter til at dyrke vores lille plet? Ja, ja frø, men skal der andet en sol, vind, og regn til at få det fra frø til færdig høst til dyrene? Jeg tænker at det nok også er noget med sædeskifte, og dyreprutter?
Vores bondemand er jo alm. bonde og sprøjter sig ud af alt, men hvis det er dyrket øko-agtigt hvad har man da ud af det, for det må bestemt være bedst for alle levende væsner og kunne bestemt også være tilfredsstillende at lave tingene selv.
Mht. korn med undersået honningurt i græsudlæg, så er mine udbytter i korn og halm stadig det samme som uden honningurt. Måske en anelse bedre, idet honningurt også tiltrækker masser af svirrefluer som holder skadedyr væk fra kornet. Jeg sprøjter nemlig aldrig.
I små baller kan det under gode forhold vel give 2-300 baller pr. ha. og sagtens 5½ tons korn. Det dyreste vil være høsten, hvor mejetærskning ofte koster 1500-1800 +moms i timen. 1 ha kan sagtens høstes på knap en time.
NB: vær obs. på at marken har store tilkørslesforhold.
Indtægter er pt. ca. lidt over 1000kr. pr. ton for byg og halmen har også en værdi hvis man har får eller geder, evt. andre dyr.
Dertil kommer EU-supsidier ca. 2300-2400 pr. ha + 800kr. pr. ha. for ikke at sprøjte og "kun" bruge 140 kg. N i indkøbt kunstgødning.