Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan får jeg hønsene ind  (Læst 7148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DorteG

• Passiv bruger
Hvordan får jeg hønsene ind
« Dato: 24 ſeptember , 2012, 17:04 »
Kære alle
Er meget nybegynder (14 dage). Har købt dette hønsehus men mine høns gider ikke gå ind i huset.
http://dyreriget.dk/hoens-vagtler-5/hoensehuse-100/hoensehus-m-gaard-uldbjerg-brun-ekstra-lav-pris-saa-laenge-lager-haves-1780.html

Det er australorps som ikke er begyndt at lægge æg endnu.
De insisterer på at være udenfor og sover på en pind i et blæsende hjørne.
Skal jeg prøve at tvinge dem ind?
Har lagt foder på vejen ind i huset, men det har ikke hjulpet. 

Offline Marcella

• Passiv bruger
Sv: Hvordan får jeg hønsene ind
« Svar #1 Dato: 24 ſeptember , 2012, 17:14 »
Hej Dorte.
Jeg er selv nybegynger, men jeg ville tage dem når de er gået til ro, og sætte dem ind i huset på en pind.
Lad dem så selv finde ned næste morgen, så tror jeg de vil nyde det efterhånden.
Mine høns ville heller ikke hverken ud eller ind, så jeg hjalp en lille ugestid, så var problemet løst.
Held og lykke med projektet /o

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 ſeptember , 2012, 19:23 »
Hvis jeg var dig ville jeg også tage at løfte dem ind i huset når det er blevet mørkt. Tror ikke du behøver at gøre det mere end en eller to gange før de finder ud af at det er meget bedre at sidde derinde natten over.
Men ja de skal selv have lov at gå ned om morgenen, så ved de hvilken vej de skal gå op :)
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 24 ſeptember , 2012, 20:05 »
Velkommen på forum, Dorte :D
Jeg ville også bære dem ind om aftenen, indtil de lærte at gå ind selv.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 24 ſeptember , 2012, 20:16 »
Velkommen til, Dorte /o

Hvis huset er meget mørkt, så kan det være en fordel at tænde lidt lys til dem. De ser utrolig dårligt i mørke, så hvis de ikke kan se bedre indenfor en udenfor, så har de ikke meget fidus til at gå den vej...
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Bjarke Jensen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 ſeptember , 2012, 10:08 »
Det virker at "Putte" dem manuelt.
Jeg gjorde det en enkelt gang med de orpington som jeg fik for 14 dage siden, og det går troeligt ind hver aften nu. (Nu skal de bare lære at lægge æg i redekassen og ikke ved siden af...)

Offline Lone D.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 ſeptember , 2012, 10:32 »
Mine kyllinger ville heller ikke gå ind i huset om aftenen, men det var nok fordi de var lidt bange for de voksne høns. Jeg bar dem ind om aftenen i et par uger, og nu går de selv ind - sidst.

Hvordan lokker man sine høns til at lægge æg i redekassen? Jeg har sådan en fin een med opsamlingsnet og skuffe, men æggene bliver lagt ved siden af!
Mvh Lone

0.1 gul Orpington
0.2 blå Orpington
0.3 lys Sussex
0.1 labradorblanding

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #7 Dato: 25 ſeptember , 2012, 10:48 »
Citér
Hvordan lokker man sine høns til at lægge æg i redekassen? Jeg har sådan en fin een med opsamlingsnet og skuffe, men æggene bliver lagt ved siden af!
Jeg havde succes med lidt halm i bunden af reden i begyndelsen og en plastic æg skruet fast i bunden af reden .
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline hej

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 ſeptember , 2012, 15:21 »
Hej med dig, så er vi lige erfarne med samme race. 

Vi bar dem ind af siden på huset første aften, med det resultat, at de ikke kunne finde ud af, at gå ud den rigtige vej næste morgen. Aften nr. 2, bar vi dem ind i huset igen, men ad den rigtige ind/udgang. Siden er de selv gået ind hver aften, tidligere og tidligere, så nu får de lys i weekenden. Jeg lukker først omkring 21, og lukker op 6.15, og de kommer ud med det samme.

Held og lykke

Offline DorteG

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 15 Oktober , 2012, 11:52 »
Kære alle
Tusind tak for gode råd. Vores høns er lidt langsomme men efter at være blevet båret ind den første uge har de fundet ud af det selv.