Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fod ringe  (Læst 1813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ekliptika

• Passiv bruger
Fod ringe
« Dato: 23 ſeptember , 2012, 11:42 »
Jeg har nogen kyllinger og spekulerer på om de skal have fodringe på. Jeg kan ikke finde forklaring på hvorfor og hvordan det fungerer med de fod ringe. Er der nogen der vil forklare?
0.2 Maran
1.5 Araucana

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Fod ringe
« Svar #1 Dato: 23 ſeptember , 2012, 12:20 »
Hvis dine høns skal have fast fodring på, skal du være medlem af DFfr (se link til højre under nye emner) Her bliver du registreret og kan købe ringe til dine kyllinger.
Ud af teksten på ringene kan man undersøge hvem der har avlet dem, hvilket år de er avlet, og i hvilket land.
Disse ringe giver dig adgang til at udstille dine høns når de er vaccineret efter reglerne.
Høns uden fast fodring, kan ikke udstilles, så hvis det er det du gerne vil, så er det bare at melde sig ind i DFfr.
Ringe skal sættes på inden benene bliver for tykke, og efter de er små tynde pinde, derefter er det umuligt, så det er tid man skal tage højde for.
Der er ofte fælles vaccinationer rundt omkring, så man kan komme billigt til feks et mindre antal dyr.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ekliptika

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 ſeptember , 2012, 14:11 »
Mange tak for svar Ina, det var meget informativt og lige de oplysninger jeg manglede :)
0.2 Maran
1.5 Araucana

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 ſeptember , 2012, 22:44 »
Tak Ina, så blev jeg også lidt klogere på dette  :) /o Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk