Nu er det vist på tide med en opdatering:
Mibbe blev jo opereret for sin byld på kinden, der var på størrelse med et silkehønseæg, alt kunne ikke fjernes og jeg havde ikke den store tiltro til at min dejlige gås ville komme sig, men at det i den sidste ende ville koste hende livet.
Vi smurte nogle dage med penicillincreme, men gav op fordi hun efterhånden ikke ville i nærheden af os, og sådan skal man jo ikke ende sine dage når man hele livet har været en tam gås med rettigheder til at gå ind og tigge brød.
Med tiden har den grimme ting nærmest vendt vrangen udaf og sad som en klump på kinden, men ikke mere i kinden, og forleden faldt den af, og Vupti Mibbe ligner igen sig selv.

Med hensyn til Lille spir, så blev han jo helt frisk og galede i vilden sky på sofa armlænet, og egentlig skulle han jo ud igen, men det var 4 graders frost, så det turde jeg ikke.
I takt med at han blev frisk spiste han også rigtig meget, og egentlig fik han jo ikke meget motion fra køkkenet og ind til armlænet, og på sin gårdtur hos de andre en times tid hver dag, så jeg er sikker på han fik forstoppelse, i hvert fald skrantede han et par dage, leverede ingen klatter og var død en morgen jeg kom ind til ham.
Sådan er der så meget, men den lille fugl vil være savnet længe.

Hans bedste veninde, min sorte maran kommer stadig ind i gangen og klukker og venter på ham.