Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvornår og hvor meget galer hollandske dværge  (Læst 1115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline line70

• Passiv bruger
hvornår og hvor meget galer hollandske dværge
« Dato: 21 ſeptember , 2012, 10:11 »
Jeg er nybagt hønseejer og har et lille hønsehold: 3 høns og 1 hane (2 faverolles samt 2 guldhalsede hollandske dværge, en hane og en høne). De er nu 12 uger. Da vi fik dem som daggamle, kendte jeg ikke kønnet fra start. Normalt skulle jeg ikke have haft en hane, da vi bor i byområde og ikke vil genere naboerne. Nu er hele familien dog blevet så glade for vores lille hane, som er en hollandsk dværg. Han er ikke begyndt at gale endnu. Så jeg ville vide om denne race galer meget og højt? Hvornår kan jeg påregne at det begynder?

Offline karoline

• Passiv bruger
Sv: hvornår og hvor meget galer hollandske dværge
« Svar #1 Dato: 21 ſeptember , 2012, 13:18 »
Vi fik Hollandske dværge i sommers. De var 1 år gamle da vi fik dem, så hvornår din begynder kan jeg desværre ikke hjælpe med :)

Vores hane galer en hel del, men jeg tror der er fordi vores store hane galer meget, så de svarer hinanden ::)
Den lille hane lyder lidt som et langt tryk på et pivedyr ;D
Han har en meget høj og skinger tone....giver det mening??
Vi kan sagtens høre hvilken af vores haner det er der galer.

Jeg er meget spændt på hvor meget den lille (Hr.Hansen) ggaler når vi skifter den store (Alfred) ud her i efteråret. Den store hanekylling, som overtager efter Alfred er ikke begyndt at gale endnu (han er 20 uger).

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 22 ſeptember , 2012, 08:34 »
Velkommen på forum, Line :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline line70

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 ſeptember , 2012, 08:39 »
Hej Karoline,
Tusind tak for svar. Selvom man er lille, kan man åbenbart godt ytre sig ;D. Jeg må vente i tålmodighed og håbe at min hane Mads ikke galer for meget og for skingert. Jeg kan forstå, at der sikkert går noget tid endnu....Jeg vil i starten forsøge mig med noget mørklægning og håber at det ikke begynder for tidligt om morgenen.
Mange hilsner,
Line

Offline line70

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 ſeptember , 2012, 08:47 »
Hej Marianne,
Tak for din velkomsthilsen. Skønt forum og en guldgrube af informationer for nye hønseejere  :)
Mvh Line

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 ſeptember , 2012, 09:04 »
Jeg har ikke hørt Bettenøv gale endnu, og han er fra april. Mine andre haner fra slutningen af maj startede i august, men galer ikke mere ;).
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline line70

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 ſeptember , 2012, 11:27 »
Hej Kristina. Tak for svar. Jeg må vente og se, måske er min hane den tavse af slagsen.