Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: nu med kyllinger  (Læst 2727 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bondepigen

• Passiv bruger
nu med kyllinger
« Dato: 17 ſeptember , 2012, 19:25 »
så fik jeg hentet de sødeste små kyller hjem, lige klækket igår, og nu fordelt under 3 høns.....
Første høne fik 4 under sig, og efter et lille spjæt, bredte hun sig straks i reden og nærmest nød det :)
Anden høne fik 2, først fik JEG et hak, så fik en af kyllerne et hak, så fik HUN skæld ud! og så bredte også hun sig ned over dem, og faldt til ro.
Tredje høne fik også 2, men hende er jeg straks mere bekymret for, hun er lidt urolig, vil grave sig ned under halmen (eller hvad det nu skal forestille) og hun breder sig ikke som de andre to. Hende holder jeg lige pt et skarpt øje med, sidst jeg kiggede var der uro i hendes rede, hun møffede rundt, en kylling var ved siden af hende, og pippede.... :( om lidt tager jeg min lille skammel, og så sætter jeg mig diskret i et hjørne og observerer hende lidt... hvis hun ikke falder til ro meget snart, overvejer jeg at flytte kyllerne over under en af de andre.... ved ikke om det er synd for hende, men det er i hvert fald synd for kyllerne hvis hun ikke kan finde ud af at brede sig ud og falde til ro.
Mon jeg får noget søvn inat? Chefen kiggede lidt underligt da jeg sagde jeg var nødt til at gå til middag, fordi jeg skulle hente kyller..... men at jeg så til gengæld ville møde lidt senere imorgen, da jeg da lige skal tjekke at alt er iorden! Fik så bare at vide at jeg IKKE skulle regne med at få forældreorlov!  :laugh:
jeg ELSKER allerede alle mine kyller, og glæder mig til at opleve dem mens de vokser op!
0.1 australorps (Lopsie)
0.2 maran (Rasmine, Gertrud)
0.0.6 gul orpington
1.2 får (Arnold, Alvilda, Andrea)
1.1 berner sennen hunde (Ashlan, Biska)
0.2.2 røde katte
1.0 ægtemand (Tim)

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
Sv: nu med kyllinger
« Svar #1 Dato: 17 ſeptember , 2012, 19:33 »
Tillykke med dem.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline bondepigen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 ſeptember , 2012, 19:51 »
mange tak, har lige været nede og sidde der lidt, det lader til der er mere ro over dem nu, og da de to der ikke er skruk, var gået på pind, har jeg nu lukket og slukket for idag. Håber de finder ud af at holde dem varme til imorgen, for nu skal de da lige have lidt ro, og finde sig til rette med deres nye moder-rolle.... meeeen, lytter lige til dem inden jeg selv går på pind... jeg mener... i seng :)
0.1 australorps (Lopsie)
0.0.6 gul orpington
0.2.2 røde katte
1.0 ægtemand (Tim)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 17 ſeptember , 2012, 20:30 »
syns godt jeg kan genkende det scenarie med og fare ud i hønsehuset i tide og utide. Man syns osse og høre lyde der ikke burde være der, og som sikkert heller ikke er der. Bare rolig det går over når du ser at der er ro på.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline bondepigen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 ſeptember , 2012, 21:27 »
godt at vide at jeg ikke er den eneste der er "bekymret bedsteforælder" :) har nu lyttet for sidste gang i aften, der er helt helt stille hos dem, så nu krydser jeg bare fingre for at alle 8 kyller er varme, glade og godt tilpas imorgen tidlig.
0.1 australorps (Lopsie)
0.0.6 gul orpington
0.2.2 røde katte
1.0 ægtemand (Tim)

Offline bondepigen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 ſeptember , 2012, 07:33 »
Jeg tror det går godt med mine kyller, der er i hvert fald pippe-lyde når jeg aer hønerne på vingerne....  :D
Nu har jeg lukket de to andre høner ud, givet dem nyklippet græs og andre lækkerier, og lukket lemmen. Det er første gang de bliver lukket ude i længere tid, normalt går de ud og ind som de har lyst til, men så har skrukkerne i hvert fald fred, hvis de skulle finde på at strække ben på et tidspunkt, sammen med kyllerne. Har serveret kylle-mad i små skåle i rederne, vandet står på gulvet foran rederne, så der er de jo nødt til at hoppe ud for at drikke. Nu er jeg så nødt til at tage på job, 1½ time senere end normalt ;) men glæder mig allerede til kl 16, når jeg er hjemme igen.
0.1 australorps (Lopsie)
0.0.6 gul orpington
0.2.2 røde katte
1.0 ægtemand (Tim)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 18 ſeptember , 2012, 08:12 »
glæd dig til de stiller hovderne frem mellem høne og vinge, sådan en høne med 3-4 hovder er så man blir blød i knæene

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 ſeptember , 2012, 08:17 »
tillykke med de små nye <O
                mvh.Birgit
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer