Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høne fløjet væk... Kan man gøre noget?  (Læst 1744 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
Høne fløjet væk... Kan man gøre noget?
« Dato: 15 ſeptember , 2012, 17:10 »
Hej igen.
Denne gang er det ikke mig der har dummet mig. Min søster har i dag hentet 4 stk. Sussex på ca. 4-5 måneder. Hun / vi troede at indhegningen var rigelig høj men alle 4 var efter en lille time forsvundet og hun så det ske... Først en og derefter de andre en efter en.
3 fik vi ind efter en lille time og har derefter overdækket gården. Men der mangler den sidste. Ligger højest sandsynligt at trykker sig (den tredje fandt vi også ved en tilfældighed inde i en busk).
Hvad ville i gøre i en sådan situation?
Planen hidtil er at lade dem i gården få ro og håber derved at den sidste vil blive lokket tilbage og forhåbentligt kan indfanges nemt ved skumringstid. Er dette for naivt eller kan der overhovedet gøres andet :-\
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Høne fløjet væk... Kan man gøre noget?
« Svar #1 Dato: 15 ſeptember , 2012, 17:18 »
Den sidste er helt sikkert i nærheden, og jeg tror ikke, at den bevæger sig længere væk, når den kan høre, hvor dens venner er. Der er endnu nogle timer til hønsesengetid, så jeg ville sætte mig på god afstand og holde vagt, for den søger helt sikkert tilbage til de andre. Det kan være noget svært at indfange en ny og fremmed høne, men jeg håber, at det lykkes for dig. Jeg har prøvet det selv - hjertet sidder helt oppe i halsen, for man ved, at hønen ikke kender sit hjem og reelt ikke ved, hvor den hører til - men tro på, at den vil søge tilbage til de andre - og det skulle meget gerne være i dag inden sengetid
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 ſeptember , 2012, 19:35 »
Er lige blevet ringet op af min søster og hønen er nu tilbage hos de andre ;D.
De andre høns begyndte pludseligt at være meget højlydte og på hegnet sad den savnede høne. Den blev indfanget uden det store besvær.  /o
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 ſeptember , 2012, 19:39 »

super dejligt /o
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #4 Dato: 15 ſeptember , 2012, 20:15 »
ja ofte lønne tålmodighed og list sig. kan huske første gang gederne var kommet ud, det tog en time for 2 at drive dem ind , næste gang huskede jeg madskålen, der tog det 2 min uden sved på panden