Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Varmelamper  (Læst 7916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
Varmelamper
« Dato: 28 December , 2008, 14:33 »
Ja jeg håber lige på der er nogle kloge hoveder herinde, eller i hvertfald nogen som er gode til regning  ;)

Hvor meget strøm og hvad koster det om dagen at have varmelamper tændt ?

Lige pt. har jeg en med en 250 watt pære, men vil også meget gerne vide det samme om 150 watt og 60 watt.

Jeg står og skal ha fundet ud af hvor meget det koster i strøm, da jeg muligvis er nødt til og finde et andet sted end hvor vi bor til at have mit opdræt(kyllinger) stående.

Med tiden har jeg tænkte på at investere i denne :

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=487

Da jeg har hørt dem bruger langt mindre strøm end varmelamper, hvad har i af erfaringer omkring det  ???

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: Varmelamper
« Svar #1 Dato: 28 December , 2008, 14:57 »
Det er ret simpelt... En 250 watts varmelampe bruger 250 watt i timen, altså bruger den 1000 watt på 4 timer = 6 kilowatt i døgnet, prisen pr. kilowatt kan du se på din el-regning...  ::)

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 December , 2008, 16:57 »
Hmm ja det fik du jo til og være ret simpelt når det kom til stykket  ;D

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #3 Dato: 28 December , 2008, 18:10 »
HEj

Du kan nøjes med en 60 watt almindelig pære til nogle få kyllinger, jeg har 100watt spare ( 150 watt alm.) og dem har jeg 25-40 kyllinger under alt efter hvor koldt det er, det er hvis den er i en tilhøren lampe ,så kan ma jo hæve og sænke alt efter hvor kold det bliver.

Jeg har mine varme lamper i hønsehuset og der er ikke isolet.

Tommy

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 29 December , 2008, 06:50 »
Jeg har en varmeplade, og den bruger ikke så meget strøm, jeg mener det er 50 w og der kan være ca 40 kyllinger under  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 Januar , 2009, 11:37 »
Jeg har en varmelampe på 250W og jeg har fundet en ca. pris på el på 1,75 kr. i døgnet. Så ifølge forrige regnskab vil det koste at have min varmelampe kørende i 2 mdr.
6 * 1,75 = 10.5 kr i døgnet * 60 dage = 630 kr.  Jeg har nemlig kontakt til en der gerne vil have 4 kyllinger når de er 2 måneder gamle. Det bliver godt nok nogle dyre kyllinger  :o
Kunne være jeg skulle investere i sådan en varmeplade som du har Berit....pyh al min su ligger snart i Thisted  :D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Januar , 2009, 13:54 »
Ja jeg kommer selv til og finde en billigere løsning her i løbet af året.