Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger  (Læst 3218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tornerose11

• Passiv bruger
Kyllinger
« Dato: 11 ſeptember , 2012, 10:25 »
Hvornår er det en god ide`at sætte høne med kyllinger ind til de andre høns ? Lige nu har vi delt hønsegården op i "børnehave " med mor og 5 kyllinger som er 6 uger gamle - men vil de andre hakke dem ? Er det bedre at vente et par uger ? Vi har 2 høner som går for sig selv nu - den ene er en meget håndfast førehøne... 8)
0.2 Australorps
0.3 tværstribede Plymouth Rock
5 akvariefisk
2 rundstrikkede katte fra et høloft

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Sv: Kyllinger
« Svar #1 Dato: 11 ſeptember , 2012, 11:08 »
Giv flokken noget at beskæftige sig med ( et bundt halm, et stort kødben, masser af grønt eller hvad de er vilde med ) , og luk dem sammen. Der er ikke så stor fukus på nyankomne når de har noget andet spændende som trækker  /o. Kan de blandes om aftenen når de er gået til ro, og så vågne til nye oplevelser er det helt perfekt  *f
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 11 ſeptember , 2012, 17:51 »
Velkommen på forum, Irene :D
Jeg flytter lige din tråd fra Testrum til "Høns".
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline tornerose11

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 ſeptember , 2012, 22:06 »
Okay !Mange tak !  /oJeg prøver !
0.2 Australorps
5 akvariefisk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 11 ſeptember , 2012, 22:50 »
Hvornår er det en god ide`at sætte høne med kyllinger ind til de andre høns ? Lige nu har vi delt hønsegården op i "børnehave " med mor og 5 kyllinger som er 6 uger gamle - men vil de andre hakke dem ? Er det bedre at vente et par uger ? Vi har 2 høner som går for sig selv nu - den ene er en meget håndfast førehøne... 8)

Det kommer jo lidt an på pladsforhold. Men hvis de ikke er stuvet for tæt sammen, kan du sagtens sammenføre nu. De 2 høner vil kigge lidt og måske prøve at 'irettesætte' et par kyllinger, men så vil skrukken typisk træde i karakter og gøre klart for madammerne, at de hellere må finde noget andet at tage sig til. Og så er stregerne i sandet trukket, om man så må sige, og alt skulle gerne være fred og fordragelighed herefter.
Mvh
Erik Andersen

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 ſeptember , 2012, 00:32 »
Jeg har kyller på godt 4 uger som har boet i et lille hus samt bur midt i hønsegården. Min gård er ca 15x3 meter. Vores problem var primært hanen som jagtede dem. Hønsene var ikke et problem, skrukken tog et par kampe med dem. Min mand glemte at lukke døren til skrukken og kyller i forgårs. Nu går det fint, de har dannet 2 grupper, men har stor glæde af at leve i en lang" jungle". Tippet med at give noget nyt/interessant er jeg ked af at jeg ikke vidste, men det vil jeg da bruge næste gang. Til gengæld har jeg lavet mange aktiviteter med dem, ost, nyklippet græs, ægnudler, alt håndfodring.

Offline tornerose11

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 ſeptember , 2012, 12:31 »
Tak osse til Hundstrup og pilegaarden !
Vores hønsegård har osse god plads, så det burde kunne lykkes, og man kan stole på "naturens orden " Skrukmor puster sig osse op og skræmmer vores kat , selv om han er svær at skræmme.
En sjov ting med førerhønen er at hun er modtagelig for dressur .. 8)Hun elsker at flyve op efter en lille godbid, så jeg træner med hende til at flyve over en lille bom som egentlig er til hundetræning..de er meget tamme alle sammen... :police:
0.2 Australorps
5 akvariefisk

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 ſeptember , 2012, 23:12 »
Min skruk er ikke samarbejdsvillig hun har heldigvis kun kyllerne i hovedet. Jeg nuppede en lille hønekylling op forleden dag, hun skreg kun kort og jeg satte hende ned igen, dagen efter tog jeg den største hanekylling op - han sad i min hånd 20 sek. Hylede og skreg, skrukken angreb mig 2 gange - så slap han fri. Men kan stadig ikke fordrage min hånd - så et godt emne til et fint måltid - en god måde at lære at spise egne dyr på /o