Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus af pandeplader??  (Læst 2446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rugemaskine

• Gæst
Hønsehus af pandeplader??
« Dato: 09 ſeptember , 2012, 14:33 »
Hej, folkens. Er det muligt at bygge et hønsehus ud af pandeplader/stålplader uden at det skader hønsenes helbrede osv....

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Hønsehus af pandeplader??
« Svar #1 Dato: 09 ſeptember , 2012, 15:11 »
Hejsa
Det ville jeg da mene du snilt kan gøre. Det eneste du bare skal tænke på er, at hvis solen står på, kan det nok godt blive meget varmt.
Så hvis du kan holde temp nede så de ikke koger over, så er det da bare på med arbejds handskerne  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09 ſeptember , 2012, 17:08 »
Det synes jeg osse du bare skal slå dig løs med...men husk osse god udluftning, for den ulempe pannepladerne har er at intet kan ånde igennem. Dermed skabes der kondens når der opholder sig dyr under pannepladetag, idet varmen fra dyrene stiger til vejrs... Så hold øje med kondens og evt forøg muligheden for udluftning hvis der ikke er nok  ;)

rugemaskine

• Gæst
« Svar #3 Dato: 09 ſeptember , 2012, 17:22 »
Jeg siger mange tak til jer begge !  /o

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Hønsehus af pandeplader??
« Svar #4 Dato: 11 ſeptember , 2012, 08:51 »
Vi har netop isoleret og beklædt vores gl. brændeskur indvendigt med træ, sat dør og udluftningshuller i og lavet to stammerum. Det har fungeret perfekt her i sommer. På varme dage står døren åben og hønsene har fri adgang til hver deres gård. Er spændt på den kommende vinter, men der er en dejlig tør og ren luft derinde. Dog skal det nævnes at jeg fjerner nattens gødning dagligt. Ellers synes jeg at det for hurtigt stinker - måske fordi det er meget tæt? Men ingen kondens overhovedet, kommer det ryger der flere simple ventilationsriste i. De to der er nu er placeret højt.

Mvh!