« Dato: 08 ſeptember , 2012, 14:23 »
Hej.
Jeg kunne igår konstatere blodmider ved mine høns. Det har været så meget skriveri herinde det sidste stykke tid, at jeg lige måtte prøve "midetricket," altså med noget hvidt under siddepindene. Og til min rædsel blev min hvide handske rød af blod og sorte mider. Jeg må erkende, at jeg blev ret nervøs og forskrækket, da der har været en del historier om døde høns på det sidste herinde pga de mider. Jeg synes ellers, at jeg er flittig til rengøring, hønsene bliver med behandlet forbyggende med chokspray selvom jeg aldrig ser utøj på dem. Så er meget ked af at være ramt nu. Det skal dog siges, at høns og kyllinger (10ugers) ikke virker syge eller klør sig. Jeg mistede dog en høne for ca 2 uger siden, men det var pga dårlig mave.
Jeg har læst og læst og læst det sidste døgnstid herinde om blodmidebehandling. Og nu er jeg bare 10 gange mere forvirret

.
Skal jeg bare kontakte min dyrlæge på mandag og lade ham bestemme hvad jeg skal gøre? For jeg synes, der er meget uenighed om, hvad der virker, når det bliver diskuteret herinde.
« Senest Redigeret: 08 ſeptember , 2012, 14:27 Fra Signe_Bonde »

Logget
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles, 0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.