Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lorterotten  (Læst 28835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bakkebo

• Passiv bruger
Lorterotten
« Dato: 07 ſeptember , 2012, 18:11 »
Lorterotten har taget to kyllinger i nat!!!! Nu er jeg bare så gal, har sat gittere op så det skulle være ret så vanskeligt fremover at komme ind til kyllerne... Men helt ærligt, to levende 3 -ugers kyllinger, man tror det er løgn!!!
Ja, her har vi bøvlet med rotter hele sommeren, fælder og gift tager nogen, men vi er dem ikke kvit endnu! Øv øv, og ja, det er rotter og ikke andet der har taget dem, har slæbt dem ud under døren hvor der er en lille sprække! Fandt den ene i tre stykker, trælst syn at stå op til!!!
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger
Blandigskyllinger i forskellige aldre.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Lorterotten
« Svar #1 Dato: 07 ſeptember , 2012, 18:12 »
Hvad gør kommunen ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bakkebo

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 ſeptember , 2012, 18:48 »
Ja, de har jo været her med de her giftdepoter, men jeg tror vi har haft eller har en rede på loftet (rotter på loftet). Så har vi selv sat fælder op og i dag er hele stalden så blevet "rottesikret" så der ikke så nemt kan komme nye til. Jeg opbevarer alt foder i tønder men det kan ikke undgås der er spild, både fra hest, høns, kaniner mv. Øv!
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger
Blandigskyllinger i forskellige aldre.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 07 ſeptember , 2012, 19:01 »
Rotter på loftet, det er sådan nogen med hvide kitler som klarer det.  ;) ;)

Der er ikke andet at gøre end at melde det til kommunen hele tiden. Lige til de er væk.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 07 ſeptember , 2012, 19:44 »
Holbæk Kommune var såååå sløve, da vi havde rotter. Mange, mange rotter. Indendørs. De sendte en mærkelig rottedame ud, som gav os paraffinruller med gift, og rottekorn. Andet gjorde hun ikke. Vi spurgte kommunen, om hjælp til at gennemse kloaker m.m., men det afviste de blankt. Vi kunne få tilsyn hver 3. uge, hvor nyt gift kunne blive lagt ud.

Prøv evt. Chrisal eller en af de andre skadedyrsfirmaer der kører ud. Det gjorde vi til sidst, og de hjalp med at få gjort kål på de bæster.

Håber ikke du får flere ubehagelige oplevelser med rotterne, de er ikke nogle særligt rare dyr :(.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #5 Dato: 07 ſeptember , 2012, 19:56 »
Rotter er kønsmodne ved 6-8 ugers alderen kan så levere et kuld hver 3. uge på 8-10 stk.
Uha det er ikke rart at tænke på. Har selv haft rotter næsten hver vinter, men det er lykkedes at komme af med dem hver gang via den kommunale bekæmpning.
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 ſeptember , 2012, 02:09 »
Hvis du stopper med gift  var det evt. en mulighed at låne en rottehund et sted, Vi havde en dansk/svensk gårdhund som helt af egen drift fangede dem og slog dem ihjel. Jeg har set en udsendelse hvor en professionel bruger hund i stedet for gift. Min var på ingen måde oplært, jagtede dem selv og det eneste han jagtede var mus og rotter. Så prøv at spørge dit netværk.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 08 ſeptember , 2012, 07:37 »
Ja, det er en god idé med en rottehund eller nogle katte. Vi købte tre katte, selv om det ikke var planlagt, for at holde rotter og mus ude af huset, og hønsegården. Det virker! På nær musene i hønsegården, der er en enkelt derinde om vinteren, der nyder godt af lækkerierne og varmen ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline daj72

• Bruger
« Svar #8 Dato: 16 Marts , 2014, 17:04 »
En kollega af mig har også høns,  og hun har et par tamme ilere som tager sig af rotterne.
--
Med venlig hilsen
Dan

Offline lisaln

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 16 Marts , 2014, 22:07 »
Katte er altid gode til at holde dem nede. Det går helt af sig sig selv. Og så har de jo også en vis værdi som kæledyr, hvis man ellers er kattemenneske:-)
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 17 Marts , 2014, 13:53 »
Jeg har faktisk hørt det om de tamme ildere engang..tror det var en ældre herre, der fortalte mig, at han som knægt tjente 5 kr hos de omkringliggende ejendomme, hvis han kunne fange en rotte, og det var maaange penge, har nu aldrig helt vidst, om det passede ;) En ilder, er det det samme som en fritte?

Jeg kender flere med dansk svensk gårdhunde, som helt automatisk fornøjer sig med rotter og er knaldgode til at slå dem ihjel i et snuptag!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #11 Dato: 17 Marts , 2014, 14:39 »
Jeg har en Norwich Terrier som i England før i tiden - og måske endnu-blev brugt til at tage rotter på flodbådene. Min jager i samarbejde med katten.  Foxterriere  jager også mus og rotter.
« Senest Redigeret: 17 Marts , 2014, 15:12 Fra Lene Skelmose »

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 17 Marts , 2014, 15:01 »
@ daj72 hvordan fungere det med de ildere ? Eller fritter må det vel være
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline lonekær

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 17 Marts , 2014, 19:15 »
Hvis du ikke er helt hysterisk dyreven. Så bland havregryn op med gips og stil så kun rotterne kankomme til det. Evt i fælderne.
sådan kom vi af med vores rotte problem.
1.0 mand.
0.1 barn.
0.1 hund.
2.6 katte.
2.0 heste
1.0 lys sussex.
1.5 dværg farverolls.
0.2 maran/jersey kæmpemix
0.1 orpington.
0.4 orpington/lohmanmix.
1.2 sølv sortrandet wyandot.
0.0.5 sølv sortrandet wyandot kyllinger.
0.0.9 stor farverolls kyllinger.
0.0.7 gæslinger.
3.2 moskosænder.
0.0.5 ællinger.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #14 Dato: 17 Marts , 2014, 19:52 »
Hvis du ikke er helt hysterisk dyreven. Så bland havregryn op med gips og stil så kun rotterne kankomme til det. Evt i fælderne.
sådan kom vi af med vores rotte problem.

Man behøver vist ikke være 'helt hysterisk dyreven' for at mene, at det er dyrplageri
« Senest Redigeret: 17 Marts , 2014, 19:54 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14