Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Akut HJÆLP søges..min kylling er slået ihjel  (Læst 2488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
Akut HJÆLP søges..min kylling er slået ihjel
« Dato: 06 ſeptember , 2012, 11:39 »

Håber på AKUT hjælp! Har lige fået en kylling til morgen under mine skrukker, og for lidt siden fandt jeg den død, ved siden af skrukkerne, og ovenpå skrukkerne havde min orpington mast sig oven på for, at ligge æg...kan jeg flytte skrukkerne over til mit andet hønsehus, så der ikke kommer flere ind og maser sig oven i dem og slår kyllinger ihjel... der er 2 kyllinger mere på vej i dag og 1 æg til klækning om 5 dage. hjæææælp ved godt, at man ikke må forstyrre skrukker så tæt på ægklækning men om jeg ikke gør noget så dør de 2 næste måske uanset hvad??? der er revner og hul i begge æg??? jeg har ikke delt hønsegården op men det andet hus bor der unge kyllinger og de vil ikke forstyrre skrukkerne...kan jeg FLYTTE DE 2 skrukker og de 3 æg?
Håber der er nogle der kan hjælpe akut...lige nu har jeg lukket af så ingen kan komme ind... er det bedre at vente og se om kyllingerne klækker og så flytte dem der med det sidste æg??? håber i kan hjælpe er både knust og panisk, en æv dag!

:( :( :( :( :(
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Akut HJÆLP søges..min kylling er slået ihjel
« Svar #1 Dato: 06 ſeptember , 2012, 12:23 »
Måske det var nemmere at flytte de andre æglæggende høns. Ihvertfal indtil alle æggene er klækket. Når først der er kommet kyllinger er det nemt at flytte hele familien til et nyt hus  ;)

lader du begge skrukker gå sammen kan du godt risikere at den der kun har det ene æg der klækker om 5 dage. går fra sit æg for at hjælpe med pasningen af de kyllinger der allerede er klækket.
Så flyt skrukken med kyllingerne så snart de alle er klækket..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 ſeptember , 2012, 12:30 »

jeg flttede min chaboskruk i reden 7 dage før klækning da de andre havde fået kyller og det gik
 over alt forventning,
                          mvh. Birgit
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 06 ſeptember , 2012, 12:31 »
Jeg syntes ikke at bunke-rugning (flere skruk høns der ruger sammen) er ret optimalt, ej heller når de æglæggende høns kan forstyrre. Men OK, det går da nogenlunde godt i nogle tilfælde. Jeg syntes bare at det er noget bøvl, og giver masser af ærgelser.
Derfor syntes jeg det er bedst at hver skruk har sit eget rum. Jeg har aldrig brugt andet

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 ſeptember , 2012, 19:00 »
Rudy Schæferholm: nej det er det nok ikke, men har så åbenbart ikke været kvik nok til det med, at have høns og lade dem ruge. Jeg har dog kun haft gode hensigter og tidligere har der ikke været problemer. Men har ikke været klog nok desværre.Så en trist erfaring rigere.Nu har jeg bygget en skillevæg, så skruk høner er i fred. Mvh Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #5 Dato: 06 ſeptember , 2012, 19:25 »
Stine, det er ikke et spørgsmål om at være klog nok ;)  det er erfaringer der skal opbygges /o  vi andre har lavet mange dumme og trælse ting, som alle har ledt mig i en retning hvor der oftere er susses /o
Men nogen steder lykkedes det med at have skrukhøns inde i selve hønsehuset, men det kommer nok også an på hvilke høns det er.

Det skønne ved fjerkræhold er at der ikke findes nogen facitliste, men opbyggede erfaringer.
« Senest Redigeret: 06 ſeptember , 2012, 19:28 Fra Rudy. Schæferholm »