Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP akut.. min nyklækkede kylling er slået ihjel, kan jeg flyt.skrukker  (Læst 2918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
Håber på AKUT hjælp! Har lige fået en kylling til morgen under mine skrukker, og for lidt siden fandt jeg den død, ved siden af skrukkerne, og ovenpå skrukkerne havde min orpington mast sig oven på for, at ligge æg...kan jeg flytte skrukkerne over til mit andet hønsehus, så der ikke kommer flere ind og maser sig oven i dem og slår kyllinger ihjel... der er 2 kyllinger mere på vej i dag og 1 æg til klækning om 5 dage. hjæææælp ved godt, at man ikke må forstyrre skrukker så tæt på ægklækning men om jeg ikke gør noget så dør de 2 næste måske uanset hvad??? der er revner og hul i begge æg?????? jeg har ikke delt hønsegården op men det andet hus bor der unge kyllinger og de vil ikke forstyrre skrukkerne...kan jeg FLYTTE DE 2 skrukker og de 3 æg????
Håber der er nogle der kan hjælpe akut...lige nu har jeg lukket af så ingen kan komme ind... er det bedre at vente og se om kyllingerne klækker og så flytte dem der med det sidste æg??? håber i kan hjælpe er både knust og panisk, en æv dag!
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline karoline

• Passiv bruger
Hvor er jeg ked af at høre at en af de længe ventede kyllinger er død  :'(

Jeg ville ikke turde at flytte skruk midt i klækningen.
Jeg har haft skrukker der helt opgiver at ruge, når de er blevet flyttet :o

Mit umiddelbare forslag er også at skærme af med net eller lignende, så de andre ikke kan komme ind til skruk.

Krydser fingre for at resten af kyllingerne klarer den...

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline StinneG

• Passiv bruger
Karoline du er en engel at svare så hurtigt ja jeg er helt knust...ja du har ret det er sikkert det jeg skal gøre at lukke dem af, jeg må se om jeg kan finde værktøj og forsøge mig med at blive håndværker, suk min kære mand er aldrig hjemme når sådan noget sker...tusind tak for dine råd, taknemmelig. kh Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline fle.bir

• Passiv bruger

Lad de andre blive ude så din mand kan hjælpe når han kommer hjem, så bliver der mindre uro
 inde hos dine små putter
                     mvh. Birgit
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline StinneG

• Passiv bruger
Tak men det kan jeg ikke er ikke så længe siden vi havde besøg af ræv, så bliver de ædt. men jeg har planer for hvordan jeg kan lege bygger så må jeg prøve det, ikke sikkert det bliver kønt men brugbart, tak

www.silkies.dk

Offline fle.bir

• Passiv bruger

Kan du ikke bare lukke til huset og have de andre i hønsegården
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline StinneG

• Passiv bruger
nej så vil ræven tage dem..for kort tid siden tog han min wyandot med hendes 5 silkekyllinger på 3uger. :-[

www.silkies.dk