Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er det en Musikhøne?  (Læst 509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
Er det en Musikhøne?
« Dato: 04 ſeptember , 2012, 16:38 »
Jeg må nok hellere starte med begyndelsen:

Ahem. Altså, min nabo har høns. Eller havde. For nyight døde alle hans høns mystisks vis, bortset fra en gul Italianer han havde købt af mig.
Både min nabo og mig blev enig om at det er dyremishaldling at lade en høne være helt alene, nu når det er et flokdyr. Derfor kom den ind til mig. Den falnd hurtigt dens plads i rangordnen. Og nu har den været her i 2-3 måneder.
Alle mine høns er tamme, bortset fra den, så selvfølgelig ville jeg også tæmme den, så snart den havde vænnet sig til omgivelserne.
Meen, denne høne er virkelig, jeg mener VIRKELIG bange for mennesker. Når jeg giver hønsne korn, flygter den skræmt væk pga. min håndbevægelse. Skønt at skulle tæmme sådan en skræmt høne.

Men her for nyligt, da jeg holdt hende for at vænne helde til at blive holdt, begyndte jeg at nynne en melodi kendt som Zelda's Lullaby fra video spil-serien The Legend Of Zelda. Hun begyndte at slappe rigtig meget af. Hun nyder bare den simple, korte melodi  /o /o /o

Så når jeg giver hønsene mad, nynner jeg de første toner, nogle gange hele melodien når hun nærmer sig min udstarkte hånd. Sommetider kommer hun faktisk og spiser af hånden! Den melodi kan skabe mirakler!
Her idag gik mine høns rundt i haven sammen med Sunshine, Italianeren. Jeg sad på hug og kravlede tættere og tættere på mens jeg nynnede melodien igen og igen. Jeg kunne næsten komme lige så tæt på som jeg kan med mine andre høns. Hun tillod mig dog ikke at lade mine fingerspidser ae hendes gyldne, skinnene fjer  ;) :D

Hun er rigtig nok en lille Musikhøne!

Hvis i er intereserrede, så kan i finde melodien HER --> http://www.youtube.com/watch?v=cAVn71rNImI
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline mzi

• Passiv bruger
Sv: Er det en Musikhøne?
« Svar #1 Dato: 04 ſeptember , 2012, 17:12 »
Sikken en fin historie om musikhønen :)
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Er det en Musikhøne?
« Svar #2 Dato: 04 ſeptember , 2012, 18:07 »
Dejligt du fandt det, der skulle til /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk