Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stammeopdelt hønsehus  (Læst 2234 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Stammeopdelt hønsehus
« Dato: 04 ſeptember , 2012, 16:01 »
Jer der har stamme opdelte hønsehuse, vil I ikke vise dem frem?

Vi skal have lavet lidt om på arrangementet herhjemme og er meget i tvivl om hvad der er smartest at gøre/lave.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Stammeopdelt hønsehus
« Svar #1 Dato: 06 ſeptember , 2012, 21:53 »
Kik i mit galleri under hønsehus.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 06 ſeptember , 2012, 22:11 »
jeg skal prøve om jeg kan få taget nogle billeder af mit i morgen.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 ſeptember , 2012, 09:09 »
Tak Marianne, det var rigtig gode billeder og god inspiration  /o

Hvor mange høns har du i hvert rum? Og hvordan med rengøring af løbegårdene?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 10 ſeptember , 2012, 10:52 »
Mine høns bruger ikke løbegårdene ret meget, for de er ude på skift. Pt, hvor jeg har en sort-kobber hane fra sidste år og en gråstribet fra sidste år samt en udvokset fra i år, er alle gråstribede høner samt alle kyllinger i haven hver dag, sort-kobber familien 1,4 er ude hver anden dag, hvor de to gråstribede haner er inde i samme løbegård.
Når jeg til foråret har flere haner, der ikke kan gå sammen, vil de komme ud på skift hver fjerde dag, der samler jeg også rugeæg, så der vil hønerne også være ude på skift, så jeg har styr på stammerne.
Vi holder løbegårdene ved at grave ca 20-30 cm væk og fordele i bedene i haven 1-2 gange om året efter behov, og så lægger vi frisk jord ind. i meget våde perioder lægger jeg et lag træflis i gårdene, og når de er meget inde, får de også græstørv og spandevis af visne blade ind til at muntre sig med.
Overdækningen på mine gårde består af rammer med volieretråd, der ligger løst, de er nemme at vippe ned, når vi har brug for at stå oprejst i hønsegårdene. Det var egentligt ment som en midlertidig løsning med de lave gårde, da vi vidste, at vi skulle flytte indenfor en kortere fremtid, men vi laver helt sikkert gårdene på samme måde, når vi får solgt og er flyttet. Det fungerer helt perfekt for os.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk