Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er det lopper?  (Læst 1411 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline may-brit

• Bruger
Er det lopper?
« Dato: 03 ſeptember , 2012, 22:19 »
Den seneste uge er der dukket flere og flere myggestiks-lignende bid op på mig. Ikke kun ben. Jeg tænkte straks hønselopper og har i går bestilt noget chok-spray. Men hvordan kan jeg være sikker på det er lopper. hvad skal jeg kikke efter? Jeg har læst tidligere tråde om at løfte i redematieriale etc.
Det paradoksale er, at jeg for godt en uge siden vaskede og kalkede hønsehuset og fjernede alt gammelt redemateriale og fem centimeter jord i bunden af huset. Bare for at være en god hønsemor.
Plagen er først kommet sidenhen. Jeg har i mørke prøvet at puste og lyse hønsene omkring numsen(godt naboen ikke er ude i haven om aftenen ;) ), når de sidder stille på pinden. jeg har ikke observeret noget, men ved heller ikke rigtig, om jeg kan forvente det. Dertil kommer at de fleste er silker med en masse dunlignende og tætte fjer.
De to sidste dage er min datter blevet bidt helt vildt, og hun er ikke særlig meget i hønsegården...
Hvordan ser en loppe ud? :o
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn

Offline Silkemor

• Bruger
Sv: Er det lopper?
« Svar #1 Dato: 03 ſeptember , 2012, 22:30 »
Lopper bider altid  flere gange over et lille område. Altså ikke som myggestik hvor det er på må og få. De også lidt mindre end myggestik. Prøv at google billeder af lopper.  ;)
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline may-brit

• Bruger
Sv: Er det lopper?
« Svar #2 Dato: 03 ſeptember , 2012, 22:43 »
de bider i den grad flere gange på lille område... Men kan jeg forvente at se kræene hoppe rundt på hønsene, hvis jeg er ihærdig nok med lygten?
0.1 silke, 0.1 blomsterhøns, 0.1 araucana, 0.1 "blomster-cana", 0.2 "sorte dværghøns", 1.2 børn