Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tab af næb?  (Læst 12819 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Tab af næb?
« Svar #15 Dato: 06 ſeptember , 2012, 16:26 »
Erik det er ikke samme produkt, bekræftet af producenterne af både Hemexide og Tør Øko Sug - så I må endelig ikke sammenligne dem.

Tør Øko Sug kan heller ikke bruges når utøjs angreb er i gang. Ifølge producenten duer det kun forebyggende, men vi er nu nogle stykker der alligevel døjer med utøj selvom det både er testet forebyggende og mod nuværende angreb, som vi ellers var oplyst det ville virke imod.
Der er ingen undersøgelser der underbygger at Tør Øko Sug virker på utøj, det er udelukkende producenten selv der oplyser dette.

Jeg kan IKKE anbefale at købe Tør Øko Sug, brug hellere pengene på Hemexide.

Tak Janni for du deler din viden og skåner andre for skuffelsen /o
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 07 ſeptember , 2012, 21:26 »
Jeg er ikke helt overbevist om at der er så store forskelle på de to produkter, som nogen antyder.

Er der nogen der har et 'teknisk data blad' for Hemexcide? Jeg synes ikke at kunne finde det på nettet.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

• Gæst
« Svar #17 Dato: 07 ſeptember , 2012, 21:31 »
Uuuhh. Det er lige så det løber mig koldt ned af ryggen, da jeg læste det med næbet. Godt han kom til doktor dyr /o

Kender du Hemexcide? Jeg har kun brugt det herhjemme i ca 1½uge så egen erfaring med produktet kan ligge på hjørnet af et frimærke. Har dog hørt mange have rigtig gode erfaringer med det og særligt i forbindelse med kalkben.

Jeg linker dig til siden om produktet så kan du jo se lidt på det. Det skulle både kunne anvendes forebyggende og helbredende.

http://owakemi.dk/silicum-hemexcide

Jeg har ikke hørt andre tale om at pulveret er særligt effektivt mod kalkmider... er det mon ikke blodmider du mener? Det har pulveret været brugt til med stor succes ;)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 07 ſeptember , 2012, 21:40 »
Kan høns angribes af det, der hos undulater hedder Scaly Face? Her kan Ivomec dråber fra dyrlægen i hvert fald hurtig få bugt med miderne.

Billeder af Scaly Face hos undulater - grimme billeder!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #19 Dato: 07 ſeptember , 2012, 21:45 »
Jeg har ikke hørt andre tale om at pulveret er særligt effektivt mod kalkmider... er det mon ikke blodmider du mener? Det har pulveret været brugt til med stor succes ;)

På deres produktbeskrivelse står der det virker mod mider- Hvilke nogen står der ikke. Men da det er megningen produktet klæber sig til utøjet og udtørre det så det dør, går jeg ud fra det fungere. Ellers kan man jo ringe og spørger.

Moskusænder

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 07 ſeptember , 2012, 21:59 »
De oplysninger man finder på OWA Kemi's hjemmeside er vist mere en brugsanvisning og en 'lovprisning' end en produktbeskrivelse.  ;) ;)

En produktbeskrivelse vil i min verden give en fortegnelse over indholdet af diverse 'stoffer' altså kemiske forbindelser. Nu er der nogen der vil sige at det er et naturprodukt og derfor ikke indeholder kemikalier/kemiske forbindelser, så for at undgå den diskussion skal man lige huske på at alt er kemikalier/kemiske forbindelser, så selv naturprodukter er sammensat af kemiske forbindelser.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 07 ſeptember , 2012, 22:16 »
På OWA kemis hjemmeside står der som indledning til produktbeskrivelsen at:

"Ingen høns behøver længere at få blodmider! Og du behøver ikke længere miste 20 % af produktionen ved blodmideangreb." så det kan næsten ikke blive mere tydeligt  ;D men generelt skulle det kunne ta' mider, men om det er de som bliver til spyfluer står der jo ikke noget om...

Men her på forum er der særligt delt erfaringer omkring bekæmpelse af blodmider med hemexcide, og det var den erfaring jeg "hentydede" til ;)

« Senest Redigeret: 07 ſeptember , 2012, 22:18 Fra karina dj »

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #22 Dato: 07 ſeptember , 2012, 22:19 »
Dem der bliver til fluer hedder ikke mider (hvis det skal være helt rigtigt). De hedder maddiker.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 08 ſeptember , 2012, 00:19 »
Det jeg kunne tænke mig at se for Hemexcide er det, der i industrien går under betegnelsen et MSDS (Material Safety Data Sheet). Det giver nøgagtige informationer om ethvert produkt, og så kan man helt udelukke spekulationer og 'følelser'.

Det findes her for Tør Øko Sug:

http://shop.nordicstaldkemi.dk/getdoc.asp?id=107&md5hash=BFE7ABA104703097D8B4A55E75CC06F4

Punkt 09 giver en relativt nøjagtig sammensætning af produktet.

Er der nogen der kan hjælpe med noget tilsvarende for Hemexcide? Det bør findes da Hemexcide jo sælges til 'industrien'.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #24 Dato: 08 ſeptember , 2012, 07:45 »
Er der nogen der kan hjælpe med noget tilsvarende for Hemexcide? Det bør findes da Hemexcide jo sælges til 'industrien'.
Jeg tror man kan få et sikkerhedsdatablad ved at henvende sig til producenten. Jeg fandt denne fra OWA kemi på nettet, så den for Hemexcide må kunne rekvireres.

http://www.bioplant.dk/media/10230/Cekocide.pdf
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

karina dj

• Gæst
« Svar #25 Dato: 08 ſeptember , 2012, 07:53 »
Der står jo i punkt o1, at tør-øko-sug er diatoméjord...ikke at det er blandet med andet...altså dermed samme produkt som hemexcide ??

Offline Brahmsen

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 08 ſeptember , 2012, 10:39 »
Jeg mangler lidt noget videnskabelig dokumentation. Èn ting er hvad producenter fortæller, og noget andet den korrekte virkning. Ofte bliver det vores "lovprisninger" der giver os en falsk tryghed for at behandle/forebygge. Jeg har f.eks. brugt "Stald-chok" og "Drop-lop" forebyggende mod utøj af enhver art, men disse produkter har vist sig ikke at have nogen virkning her. Derfor ønsker jeg at bruge produkter der er med dokumenteret effekt. Så kan jeg komme til bunds i behandlingen, istedet for at "klat-behandle" konstant med produkter der muligvis ikke har nogen/eller ringe virkning.

karina dj

• Gæst
« Svar #27 Dato: 08 ſeptember , 2012, 11:10 »
Enig, men staldshok har nu haft en rimelig veldokumenteret effekt her...ikke forebyggende, men behandlende  /o

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 08 ſeptember , 2012, 11:34 »
JNTS
Janni har du prøvet Hemexide siden du udtaler dig så skråsikker
Jeg har lige haft et stort luseangreb som er blevet ilemeneret kun med Tør Øko
Med hensyn til diarre det kan de også få når man ændrer foderet feks.ny høst men ormene er vel væk /o
Desuden er jo frivilligt om man vil betale 200 eller400 for den samme slags jord
Hos mig og mine kolleger virker det på samme,måde som Hermexide  har prøvet begge dele
Ville ikke blande mig i debatten men kunne ikke lade være når der er så skråsikkre meninger efter 14dg brug
Pilegården har ret det kan stadigvæk kun være på FORSØGSSTADIE
nok fra mig
« Senest Redigeret: 08 ſeptember , 2012, 11:46 Fra walter »
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #29 Dato: 08 ſeptember , 2012, 11:36 »
En eller anden form for statskontrol må der jo foreligge elleres kunne produkterne jo ikke blive øko-godkendt til salg og anvendelse i industrien :o

Moskusænder