Fantastisk oplevelse på Barnevelderklubbens hønsedag 
Lørdag d. 15. september kørte vi hjemmefra kl. 7 for for første gang at deltage i Barnevelderklubbens hønsedag i Almstok ved Billund – nu tænker I måske: ”skrupskøre sjællændere – brugte I virkelig samme tid bil som på at deltage i arrangementet?” …og ja, det gjorde vi HELDIGVIS, for det var simpelthen alle tiders oplevelse

Da vi ankom kl. 10 blev modtaget af nogle utrolig flinke mennesker, der straks inkluderede os i fællesskabet. Der blev serveret det flotteste morgenkaffebord med alt hvad hjertet kunne begære, hvorefter der blev fremvist og bedømt medbragte høns.
Det var utroligt lærerigt for en nybegynder, der først skal have høns til foråret

Dommeren tog sig god til tid til at vise, forklare og begrunde samtlige hønse-bedømmmelser og det var meget fint at kunne få indblik i, hvad der er vigtigt for at opnå, opretholde eller tilføre en høj standard og hvordan racebeskrivelsen for Barneveldere skal forstås

mange tak for det.
Efter bedømmelserne og kåring af dagen hane og høne havde fruen i huset sørget for en virkelig lækker 3-retters middag med efterfølgende kaffe og kager, som man kun kan rose til skyerne

MUMS siger jeg bare!
Jeg faldt pladask for Niels Nielsens venlige hane

den ville jeg rigtig gerne have lov til at købe til foråret, når hønsehus og hønsegård er blevet bygget.
Det var en rigtig hyggelig og lærerig dag i selskab med nogle dejlige mennesker, så selvom vi først var hjemme igen kl. 19.30, ja, så kommer vi helt sikkert gerne næste gang

hvem ved…måske endda med høns.
Mange tak til alle øvrige deltagere på Barnevelderklubbens hønsedag for alle de beskrevne oplevelser