En lille opdatering på resten af forløbet

Der skete ikke rigtigt noget med de to æg, hvor kyllingerne prøvede at komme ud - dog var det helt tydeligt, at der kom mere liv, da æggene var kommet under varmelampe! Og cirka 1,5 time efter kom den første unge jo heldigvis også ud

Men da klokken var omkring 19.30 igår aftes kunne min mand (af alle!) simpelthen ikke holde det ud mere! Midt i madlavningen fik jeg sørme besked på at gå ned og befri ungerne for æggeskal!!
Hmmm.... men jeg gjorde det! Og det var vist også godt, for i sammenligning med den første kylling - der jo klarede det selv - kunne jeg godt se, de her to var noget mere 'tørre i pelsen', hvis man kan sige det sådan. Og æggeskal og hinde var da ikke sådan liiige at få fra. Men det gik - og det gik godt

Et lille men var dog, at én af de befriede havde lidt problemer med det ene ben.
Jeg valgte at give kyllerne vand og foder, som Birgit foreslog - og de fandt efterhånden ud af, hvad det skal bruges til.
Imorges så alt stadig fint ud - de havde haft varmelampe hele tiden, og jeg skal love for, de nu var forandret både i 'pels' og opførsel. De pilede rundt og undersøgte alt og spiste og drak - og pludselig - bom! - sov de sammen i klump under lampen

Her til middag for et par timer siden, skulle de så ud til familien... det var jeg godt nok noget spændt på! Men de blev sat ud, og der gik kun ca. 1 minut, så havde hønemor taget ungerne under sine beskyttende vinger

Så nu går der altså 4 små dunbolde og ser søde ud - den med det lidt 'dårlige' ben er kommet efter det, og løber nu lige så hurtigt som de andre.
Jeg synes, det er en solstrålehistorie

Og rigtig, rigtig mange tak for hjælpen, og din store tålmodighed, Birgit - også dejligt Marianne gav et bidrag!