Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Underlig mail  (Læst 942 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Underlig mail
« Dato: 28 August , 2012, 11:08 »
Da vores ællinger var til salg, fik jeg en mail som var lettere kryptisk - kom til at tænke på indenfor "hesteverdenen" florerer en del af fup mails, som jeg dog ikke ved om denne var.

Men den var skrevet først på dansk og så på engelsk nedenunder. Både engelsk og dansk var stavet helt skævt og ordsammensætningen var også helt gal, som set på de mails fra "hesteverdenen".

Nu behøver det naturligvis ikke være noget suspekt, men undrede mig en del og min mand ligeså.

Er der andre som også har fået sådanne mails?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline HanneJ

• Passiv bruger
    • MinVenKatten
Sv: Underlig mail
« Svar #1 Dato: 28 August , 2012, 11:39 »
Massevis.....da vi er selvstændige, har hjemmeside mv, får vi dagligt mange mystiske mails. Vi sletter alle mails, hvis vi ikke kender afsender, også selvom de f.eks. ser ret officielle ud fra f.eks. bank o.l. - det er i dag ikke noget problem at "nappe" logoer m.v. fra nettet, så man skal bestemt ikke åbne noget, klikke på noget, som man synes ser bare en anelse suspekt ud.
« Senest Redigeret: 28 August , 2012, 12:00 Fra HanneJ »

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 August , 2012, 11:47 »
Jo men vi er private og denne var specifik på ællingerne. Det var en privat mail uden logo eller noget.
Må indrømme tankerne gik lidt på al det tyveri der har været af fjerkræ, selvom det måske har været helt ubegrundet.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline HanneJ

• Passiv bruger
    • MinVenKatten
« Svar #3 Dato: 28 August , 2012, 11:56 »
Det er ikke kun selvstændige, som får mange mærkelige mails, det rammer også private. Vi er daglig i kontakt med mange private, da vi har en hjemmeside med køb/salg af biler m.v. og brugerne rammes også der af mærkelige mails.

Når stavningen ser så mærkelig ud, så er det højst sandsynlig svindel og humbug - og/eller bare for at generere at de er blevet sendt ud. Og ja, man ved jo aldrig om nogen leder efter et godt fjerkræsted at hente "noget gratis".....

Jeg hørte for nylig om f.eks. markering ved ens postkasse og andre udendørs steder - hus/postkasse bliver mærket med en lille farvet plet eller andet f.eks. øldåse der lægges et bestemt sted af tyveknægten selv eller "medarbejdere". De ting var så signal til tyvene om, at her er der noget at komme efter og/eller at huset står tomt.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 August , 2012, 12:28 »
Ja den med øldåsen har jeg faktisk godt hørt om også.
Vi har tidligere haft indbrudsforsøg, men de er formentlig blevet skræmt væk af vores hunde.

Imponerende man ikke kan have ting i fred  >:(
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #5 Dato: 28 August , 2012, 19:28 »
den med øldåsen har jeg været udsat for...ret skrammende faktisk...den blev sat bagved min bils baghjul ???

Det er skrammende at der er nogen der er langsynet og holder øje med folk...
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #6 Dato: 29 August , 2012, 13:29 »
Ja det er faktisk ingen spøg, at det er lige før, man helst ikke skal invitere folk indenfor, før man ved, hvad vedkommende indeholder...

Den med Øldåsen, er slet ikke så uskyldig, som man egentligt går og tror...

Sat bag bilens hjul, ofte således, at man normalt ikke ville bemærke den, betyder at kører du, maser du dåsen flad... Altså bilen er i brug, der er folk hjemme regelmæssigt, og har brugt bilen, siden dåsen blev sat..

Således opbygger de en viden, om ens vaner, og hvornår der er nogen hjemme, og hvor lang tid, står huset tomt o.s.v... På den måde, skaffer de sig viden, uden at tale med nogen, og uden at fritte venner, eller naboer... Men som regel kan man være sikker på, de har været ude med første føler... Nemlig om der er noget at komme efter....

En kammerat, var lige flyttet ind i sit hus, da et par kasser tomme flasker forsvandt fra terrassen... Det skulle han nok have ofret lidt flere tanker, for derved havde nogle jo fået at se, at han havde et Stereo anlæg, der i værdi rundede Kr 100.000,-

Det er vel unødvendigt at fortælle, at få dage efter, forsvandt Stereo anlægget.

Så ser du dåsen... Så tag den ind... Smid den ikke væk, der kunne jo være fingeraftryk.... Kontakt eventuelt Politiet, for at høre, om den har deres interesse....

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))