Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min lille Orpingtonhøne døde pludselig i dag :-(  (Læst 2276 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mia F

• Passiv bruger
Min lille Orpingtonhøne døde pludselig i dag :-(
« Dato: 26 August , 2012, 19:08 »
 Hejsa

Jeg havde en Orpingtonhøne (stor) på ca 20 uger. Den faldt pludselig om i dag med kramper og 2 sek senere var den død :'(
Jeg er hel ny som hønseholder, og kan ikke lade være med at spekulere i om jeg har gort noget forkert :-\
De sidste 2 - en hane og en høne - lever og ser sunde ud :)
Er der nogle der har et bud på hvad der kunne være galt?

Mvh Mia

Susanne

• Gæst
Sv: Min lille Orpingtonhøne døde pludselig i dag :-(
« Svar #1 Dato: 26 August , 2012, 21:10 »
Mystisk, og ærgerligt at miste en god høne :(

Jeg har intet bud, men håber, at andre er klogere :)

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 August , 2012, 23:37 »
Har intet bud desværre, men vil bare sige, at hvor er det trist
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 26 August , 2012, 23:40 »
Høns kan også have dårligt hjerte, og falde døde om uden synlig grund, jeg har prøvet det, med en lidt yngre orpington hanekylling, og man bliver noget forskrækket, men du har helt sikkert ikke gjort noget forkert. :) men ærgerligt at miste sine unge dyr
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 26 August , 2012, 23:52 »
Jeg er hel ny som hønseholder, og kan ikke lade være med at spekulere i om jeg har gort noget forkert :-\

Stop du blot spekulationerne. Som andre også skriver, så sker det en gang imellem. Og dette gælder jo ikke blot med høns. Fra tid til anden sker det selv for, tilsyneladende, sunde og raske mennesker.

*t *t
Mvh
Erik Andersen

Offline tjarentzen

• Passiv bruger
  • Københavnsk sønderjyde
« Svar #5 Dato: 27 August , 2012, 15:38 »
Går dine høns frit rundt? Måske er den blevet forgiftet af giftige bær som der jo findes en del af pt. i de danske sommerhaver. Jeg havde en lille hane på 10 uger, som også lige pludselig faldt død om på græsplænen her i begyndelsen af august. Jeg tror at den havde spist af kristtjørnens bær som jo er giftige. Bærene lå nemlig rundt omkring, fordi buskene lige var blevet klippet. En mulighed for dødsfald og også noget som man skal tænke over hvis man som jeg har fritgående høns.
Tina L. fra Tinglev
Hjemmearbejdende. Bor på økologisk landbrug med Limousinekreaturer ca. 50 stk. Hønsenen er fritgående og består af: 6 voksne sussexhøner, 1 dværg-wyandottirhane, 5 halvstore sussexkyllinger, 1 høne af maran-plymouth.blandinger, 5 tvære plymoer-kyllinger, 5 voksne arucanaer. Hertil 1 stk. dansk-svensk gårdhund, 1 staldkatte og 2 familiekat. Ønsker mig: Mere hønseplads og 2 dværggeder.