Hej alle,
jeg har brug for et godt råd af jer erfarne hønsekendere. Jeg har 5 minorkaer. Den ene blev skruk og jeg prøvede at lægge 5 æg foræret af en veninde under hende. Der blev en kylling ud af det og det blev den kønneste lille new hampshire høne. Hun er nu 9 uger. Hønen blev sat i en lille hønsegård for sig selv sammen med kyllingen. I mellemtiden har jeg købt 8 wyandotter og vidste da at de blev store men ikke at de blev SÅ store. Der er 3 haner og 5 høns, de er nu 5 måneder og kæmpestore. De er i en anden hønsegård for sig selv.. De resterende 4 minorkaer går også i en gård for sig selv. De er lidt over 1 år gamle og nogle meget bestemte damer!
Nu kunne jeg tænke mig at sætte alle disse høns sammen. Er det en god ide? Skal jeg bare lade wyandotter være wyandotter og minorkaer være minorkaer eller?
Hønen med kyllingen er sat i den ene halvdel af hønsegården hos wyandotterne nu, med et hegn imellem. Hønen hoppede over hegnet (blev vist selv temmelig overrasket) og ind til wyandotterne hvor hun fik en absolut ikke kærlig velkomst og blev hakket og jaget af hanen (den største der åbenbart bestemmer) indtil jeg fik "reddet" hende ind til sig selv igen. Siden er det gået mere roligt for sig i 10-12 dage. Men nu vil hun ikke lade kyllingen komme ind i kassen til hende om aftenen. Så nu er kyllingen i et lille aflukke for sig selv.
Hvad gør jeg ? Og hvordan gør jeg det. Jeg vil så nødig at minorkaerne bliver banket af wyandotterne. Kan jeg bare sætte den minorka der har haft kylling tilbage sammen med de andre eller banker de hende? Kan jeg sætte hendes kylling derind også?
Hjælp!!! Har virkelig brug for et godt råd. Er der flere der bliver uvenner, er jeg nødt til at have dem ind i stuen da jeg ikke har flere rum at bruge af.
Med håb om gode råd - Lotte