Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger, hvad køn?  (Læst 1440 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anni

• Passiv bruger
    • http://www.odense-fuglehobby.dk/
Kyllinger, hvad køn?
« Dato: 25 August , 2012, 19:35 »
Hej
Har 4 dværg orpington kyllinger på snart 5 uger, og den ene har meget tydelig kam, så er sikker på det er en hane. Den har også en anden kropsform, er det normalt?
Så har jeg én der ikke viser spor kam, og regner med det wer en høne, men så er der to som har lidt kam, hvad tror i?    ::)
Hvornår kan man 100 % sige køn?

P.S Den lille hane bortgives til godt hjem   :0)

Offline Halldor

• Bruger
Sv: Kyllinger, hvad køn?
« Svar #1 Dato: 25 August , 2012, 19:48 »
De udvikler sig ofte forskelligt. Du kan ikke afgøre kønnet med sikkerked før end om en måneds tid, uanset kam. Men de to, med henholdsvis stor og ingen kamkan, du med rimelig sikkerhd forvente at have vurderet rigtigt. Dette med kropsformen kan jeg ikke se nogen grund til. Med mindre at dyrene ikke er renracede.
« Senest Redigeret: 25 August , 2012, 19:50 Fra Halldor »
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline Anni

• Passiv bruger
    • http://www.odense-fuglehobby.dk/
« Svar #2 Dato: 25 August , 2012, 19:59 »
Så e bør gå sammen en måned mere? Skulle jo også gerne være sådan at de to jeg går af med har det køn jeg siger de har  ::)
Jeg undre mig også over forskellen i krops formen, da de er race rene og kommer fra høns som bliver udstillet.  ???

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 25 August , 2012, 21:41 »
Billeder!!

Uden billeder, er det ikke sket, eller det findes ikke.  ;) ;), som vi plejer at sige herinde.

Billeder er altid en stor hjælp, selvom de nok ikke hjælper til kønsbestemmelse af så unge kyllinger.
Mvh
Erik Andersen